Hidegzuhany az autósokra: jelentős változások jönnek a fővárosi parkolásban – mutatjuk hol lesz drágulás!
Több baloldali vezetésű kerületben is emelkednek a parkolási díjak.
Elfogadja a parti árvízvédelmi fal beruházási koncepcióját a Római-parton a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) – jelentette be pénteki sajtótájékoztatóján Tarlós István főpolgármester.
A városvezető tájékoztatása szerint az akadémiai szakvélemény végleges ökológiai terv készítését, a mai karakter megőrzését, a környezetvédelmi és természetvédelmi szempontok pályázati kiírásba építését, az úgynevezett lábazati kőszórás felülvizsgálatát és az altalaj feltárását javasolta. Ezeket a főváros megteszi – tette hozzá a főpolgármester.
Elmondta, hogy az Akadémia bizottsága megkapta a fővárostól az elkészített vízjogi-létesítési engedélyezési tervet, az árvízvédekezési havária tervet, a favédelmi és környezeti hatástanulmányt. Utóbbival cáfolta azt a civil felvetést, hogy ilyen nem készült volna. Tarlós István közölte: az MTA az önkormányzati döntéseket, és azt figyelembe véve, hogy a Nánási út–Királyok útja nyomvonalon duplájába kerülne a beruházás, korrektnek találta mások mellett a műszaki tervet és a műtárgy magassági vonatvezetését. Utóbbi legalább olyan védelmet biztosít a csillaghegyi övezet lakóinak, mint a jelenlegi elsőrendű védvonal – tette hozzá.
A városvezető kitért arra is, hogy az Akadémia egyetértett az alapozás koronaszintjének olyan megválasztásával, amivel csökkenteni lehet az alumíniumszerkezet magasságát és ezzel a beruházás költségeit is. Hozzátette: a bizottság elfogadta azt is, hogy a szivárgásgátló fal és a mögötte elhelyezett szivárgó kombinációjával meg lehet akadályozni a talajvíz jelentős emelkedését. A főpolgármester ismét elmondta: a mobilgát építésével párhuzamosan az elsőrendű védvonalat is megerősítik.
A Műegyetem április végén adta ki szakvéleményét, amely ugyancsak a főváros álláspontját támasztotta alá. A Királyok útja–Nánási út nyomvonalon húzódó 3,1 kilométeres védvonalat három szakaszra osztották: a Pünkösdfürdő és az Őrtorony utca közötti mintegy 1330 méteres, az Őrtorony utca és a Rozgonyi Piroska utca közötti 800 méteres, valamint a Rozgonyi Piroska utca és Nánási köz közötti 580 méteres szakaszra. Az első és második szakaszon alumínium betétpallós szerkezet lesz, a Rozgonyi Piroska utca torkolatánál pedig a jelenlegi kerítés elbontásával és új, vízzáró vasbeton fal megépítésével alakítják ki a tervek szerint a védművet.
A harmadik szakaszon ugyancsak mobil, alumínium árvízvédelmi fal lenne, a tervezett nyomvonal a Kadosa utcáig húzódik. A védmű 954 centiméter magas lenne, a beruházás összköltsége várhatóan 3,5 milliárd forint.