Gimnazistáknak magyarázott az Amnesty képviselője

2013. június 14. 14:31

Gimnazistákkal igyekezett megértetni az Amnesty Magyarország képviselője, hogy nem szabad előítéletesnek lenni.

2013. június 14. 14:31

Az Amnesty International Magyarország munkatársa, Liska Márton azt próbálta az angyalföldi Ady Endre Gimnázium tizenegyedikes diákjainak megmagyarázni, mit is jelentenek az előítéletek. Ezért egy csoportjátékot játszatott el velük a NolTV kamerái előtt: mindenkinek a homlokára ragasztott egy stigmát, amire a szemközt ülő tanulónak kellett reagálnia egy jegypénztárban való vásárlást imitáló szituációban.

A jelzők között megtalálható volt a „kurvás”, a „meleg”, az „agresszív” és a „fekete” is. A játék után azt igyekezett elmagyarázni az emberi jogi képzési koordinátor a diákoknak, mik is a gyűlölet-bűncselekmények. 

Összesen 34 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
ipsirc
2013. június 17. 11:22
Ennek az egésznek tökéletesen nincs értelme. Egyrészt a gyerekek nem színészek, és ilyen helyzeteket eljátszani azért nem megy pikk-pakkra. (Mások évekig tanulják.) Másrészt egyikőjük sem volt még mávnál jegyeladó, szóval abszolút testhezálló példa. Az a baj ezzel, hogy amíg a gyerekek még lehet, h nem is mindent osztottak két -vagy több- részre, mint fekete-fehér, cigány-kínai-arab-piréz, agresszív-nagymama-sittes-koldus, addig az agyuk rá sem állt erre. Ez a fajta előítéletesség később alakul ki a tapasztalatok miatt, de az meg már utóítélet. Így ezzel pont azt érik, hogy ha pár év múlva a sötét utcán kirabolják a cigányok, és talán meg is verik mellé, akkor: a) csalódni fog ebben a békés egymásmellettélés maszlagban, amit az amnesty betolt neki b) csalódni fog az amnesty-ben, és utálni fogja, amiért ilyen csúnyán rászedték c) ha az amnesty nem nyomatná ezt a cigány-buzi propagandát, akkor lehet, meg se jegyezné, hogy éppen kik rabolták ki őt. Speciel eleinte én se jegyeztem meg, h ki rabolta el az első két telefonom, de azóta kizárólag cigányok, és ha így utólag visszagondolok, akkor az első kettő is az volt. Nnna, az amnesty most erre kondícionál mindenkit, h minden társas kommunikációban figyeljük a másik ember jellegeire. Pont hogy mélyíti a szakadékot. Lásd: southpark-os négeres rész, ahol a gyerekeken kívül mindenki rasszizmust kiáltott, míg ők ezzel még nem is számoltak. Télleg van értelme elhinteni ezeket a szakadékokat fiatalabb korban? Ha nincs szakadék, akkor nem veszi észre senki, ha meg csak kicsiny is van, egy ilyen előadás-játék feleslegesen felnagyítja az egészet. Amnesty meg menjen már a francba egyébként is, amikor az utóbbi időben minden cigánykérdésből 1 lépésben eljutnak a buzipropagandáig, a segítő előadó meg a kisfiúk seggét stíröli. Undorító!
catalina9
2013. június 15. 12:07
Bizony. Kussolnak is a ballibák rendesen. Ricochet 2013. június 15. 11:54 @David Karúszó http://www.patriotaeuropa.hu/?.. A legjobb cikk a témában!
atila68
2013. június 15. 08:03
Ki engedte őket be az iskolába? Korábban sem értettem, hogy a politikai közélet szereplői mit keresnek felsőoktatási intézményekben mint meghívott előadók, de szerintem az AI-nak ugyanúgy semmi keresnivalója iskolákban.
Békafa őrnagy
2013. június 15. 01:56
Arról volt szó, hogy a politika kussol az iskolákból.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!