A javaslat az országos listát nem állító szervezetek és jelöltek esetében megszüntetné azt a korlátozást, hogy csak a közmédiában tehetnek közzé politikai hirdetést. A szövegben azt rögzítik, hogy „a médiaszolgáltató egyenlő feltételek mellett teheti közzé a jelöltet állító jelölő szervezetek és független jelöltek politikai reklámjait”. Az indítvány törölné azt a rendelkezést, hogy a szavazást megelőző 48 órában közszolgálati médiaszolgáltató politikai reklámot nem tehet közzé, valamint azt is, hogy a kampányidőszak utolsó hat napján választásokkal kapcsolatos közvélemény-kutatás eredménye nem hozható nyilvánosságra.
Staudt Gábor szerint mivel a kereskedelmi médiumok pénzt nem fogadhatnak el a hirdetésekért, ingyenesen pedig nem fognak teret biztosítani a hirdetéseknek, így az „egyenlő feltételek” valószínűleg azt jelentik majd, hogy senkinek sem nyújtanak lehetőséget a kereskedelmi csatornák és rádiók hirdetésre. A közvélemény-kutatásokkal kapcsolatban javasolt változtatások a Jobbik szerint felháborítóak, hiszen azok alapján például egy délelőtt nyilvánosságra hozott exitpoll-kutatás adatait felhasználva néhány órával később akár már médiahirdetésben is buzdíthatnak szavazásra a pártok.
Staudt Gábor úgy véli: a Fidesz érvelése, miszerint eddig sok kampánycsendsértés történt, ezért lényegében megszüntetik a kampánycsend intézményét, ahhoz hasonlít, mintha a Btk.-ból törölnék az emberölés büntettet és így bár jogilag nem történne több gyilkosság, de a helyzet még rosszabb lenne. Az ellenzéki párt szerint „kaotikus, átláthatatlan helyzet” alakulhat ki a módosítás elfogadása esetén, amelynek pontos következményeit csak megbecsülni lehet. Mindenesetre a Jobbik szerint a változtatások a Fidesznek kedveznek, mert a kormánypártoknak van a „legteljesebb túlsúlya az anyagi források terén”. A Jobbik a javaslat visszavonását sürgeti.