Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
Uniós forrásokból fedezné a BKK a 3-as metróvonalon futó, sokak szerint életveszélyessé vált kocsik cseréjét. A 30 új szerelvény a legjobb esetben 2015-ig érkezhet be.
Az eddig tervezettnél hamarabb lecserélhetik a budapesti M3 vonalon futó metrókocsikat a Világgazdaság értesülései szerint. A BKK heteken belül kiírhatja majd azon pályázatát, amelyben a 3-as metró állomásainak, pályáinak és szerelvényeinek esetleges felújításáról, vagy cseréjére vár javaslatot. A tanulmányoknak ki kell arra is térniük majd, hogy érdemes-e déli és északi irányban meghosszabbítani a pályát, és ha igen, milyen feltételek mellett.
A metrókocsikra vonatkozó részeket mihamarabb ki kell dolgozni, hogy a hamarosan véget érő EU-költségvetési időszakban lehessen még finanszírozni beszerzésüket. Ha minden a tervek szerint halad, 2015-ben 30 új metrókocsi érkezhet Budapestre. Emellett a sínpálya felújítása is hasonlóan sürgős feladat. Az óriásprojekt beindításáig csak tűzoltás, azaz síncsere zajlik a vonalon.
Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke nem derűlátó a beszerzésekkel kapcsolatban. Szerinte használt metrószerelvényeket kellene vásárolni a 3-as metró vonalára az újak árának töredékéből, elmondása szerint a BKV szakemberei már fel is térképezték a választékot. Moszkvától Varsóig sok helyen „árulnak” jó állapotú, 15-20 éves, a jelenlegiekkel megegyező típusú járművet.
A BKK egy másik nagy fővárosi projekttel is összehangolná a felújítást: meghosszabbítaná a pályát Káposztásmegyerig. A metrósínek az alagútban már most is jóval tovább vezetnek az Újpesti-központi végállomásnál. Már készen van az Rákospalota-Újpesttől Káposztásmegyerig vezető, betonba ágyazott metrósín is, amelyet jelenleg a 14-es villamos használ a Fóti-úti felüljárótól az Óceánárok-utcáig.