A NIM kutatása rámutatott, hogy ez a médiafigyelem általánosságban az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Németországban a legmagasabb, az USA-ban pl. összesen 840 cikket írtak az országgal kapcsolatban (ez 168 cikk/médiumos átlagot jelent). A német sajtóban 746 cikk jelent meg (76 cikk/lap, mivel kétszer annyi lapot vizsgáltak), a briteknél pedig 656 média-megjelenése volt az országnak (82 cikk/lap). A legtöbb anyagot a két angolszász hírügynökség (Bloomberg és Reuters) közölte, együttesen 748 cikket, s ez nagyban befolyásolta – a hírügynökségi anyagok miatt – más országok megjelenéseinek számát is. A Magyarországról megjelent cikkek műfaji megoszlása is érdekesen alakult: 1671 hírösszefoglaló mellett 1070 tudósítás, 534 véleménycikk és 207 blogbejegyzés jelent meg.
Negatív kép Magyarországról
A NIM nemcsak a megjelenésszámot és azok változásait vizsgálta kutatása során, hanem a cikkek által közzétett médiakép irányultságát is. Minden egyes cikket ún. „polaritás-mutatóval” láttak el, így azok pozitívak, semlegesek, illetve negatívak lettek. Ezek alapján végül kiszámították, hogy a 2012-es megjelenések összesített polaritása kedvezőtlenül alakult. Az összes cikknek ugyanis csak 5,8 százaléka volt pozitív, míg 46,5 százaléka negatívan ítélte meg Magyarországot. Ám a nemzetközi összképben javuló tendenciára bukkantak, ugyanis az év elején még 57,1 százalék volt a negatív cikkek aránya, s ez az év végére 30,2 százalékra csökkent. A médiakép ugyanakkor szeptemberben, a Safarov-ügy idején volt a leghátrányosabb: ekkor az összes megjelent cikk majd’ kétharmada (63,8%) negatív polaritású volt.