Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
A Budapesti Közlekedési Központ megkezdte a Futár Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer tesztelését, a járművekre nyár elejéig szerelik fel a szükséges berendezéseket. A Futárral csaknem 2300 jármű mozgását tudják majd valós időben követni a BKK diszpécserei.
A BKK december 10-én tesztútvonalon közlekedő autóbuszon próbálták ki először a Futárt (Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszert), a beépített fedélzeti egység hibátlanul üzemelt, a központi diszpécserszolgálaton folyamatosan nyomon tudták követni a járművet és az utastájékoztatás is megfelelően működött. Ezt követően néhány dél-pesti vonalon élesben is kipróbálták a rendszert, 260-as Ikarus buszokba telepítették a fedélzeti egységeket. Ekkor viszont több hiba is keletkezett, amelyek javítását a kivitelező Synergon megkezdte. Ezután kezdődhet el a mintegy 2000 érintett busz, troli és villamos felszerelése.
Minden jármű vezetőfülkéjébe beszerelnek egy érintőképernyős fedélzeti egységet, amelyek biztosítják a valós idejű forgalomkövetést és ezek végzik a hangos utastájékoztatást, vezérlik a kijelzőket, valamint az elektronikus jegykezelőket. A fogaskerekű kivételével minden járműre egy új rádiós rendszert is telepítenek, és többre új, LED-es külső és belső utastájékoztató tábla is kerül. A BKV öreg autóbuszaira a Futár utastájékoztató kijelzőket nem építik be, mivel azok élettartama meghaladja a járművek még várható üzemelési idejét.
Az eredeti tervek szerint 257 közterületi kijelzőt telepítettek volna, de ezek száma 263-ra emelkedett. A változás alapvetően néhány nagy értékű csomóponti kijelző „felosztását” jelenti, a nagyok helyett olcsóbb, kisebb méretű, de rugalmasabban telepíthető megállóhelyi kijelzőt helyeznek el. A projekt keretében 2295 járművön helyeznek el különböző rendszereket, ezek segítségével valós idejű, GPS-alapú nyomkövetés válik lehetővé, így a diszpécserek folyamatosan szabályozhatják a felszíni járművek közlekedését. A projekt összköltségvetése 6,7 milliárd forint, megvalósítására a BKK és a BKV mintegy 4 milliárd forintos támogatást nyert az Új Széchenyi Tervből, az Európai Unió fejlesztési forrásaiból.