Handelsblatt: Megemésztette a Malév csődjét a BA

2013. január 15. 11:20

A német lap írása szerint a Malév csődje súlyos csapás volt ugyan a Budapest Airport számára, a magyar állami légitársaság kiesésével keletkezett űrt azonban jórészt sikerült kitölteni a diszkont légitársaságok révén.

2013. január 15. 11:20

A budapesti Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) „viszonylag jól megemésztette” a Malév csődjét – írta keddi összeállításában a Handelsblatt című német üzleti lap. A reptér forgalmának több mint egyharmadát kitevő Malév egy évvel ezelőtti csődje súlyos csapás volt a német Hochtief csoporthoz tartozó BA számára, a magyar állami légitársaság kiesésével keletkezett űrt azonban jórészt sikerült kitölteni a diszkont légitársaságok révén. Az utasforgalom így 2012 végére csupán 5-6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól – mondta a Handelsblattnak Jost Lammers, a BA vezérigazgatója.

A hagyományos légitársaságok viszonylag kevés új budapesti járatot indítottak a Malév bedőlése után, a diszkont légitársaság részaránya viszont a 2012 elején regisztrált 26 százalékhoz képest megduplázódott. A Ryanair, vagy éppen a  Wizz Air így már a BA legfontosabb partnerei közé tartozik. A Wizz Air további bővítést is tervez, kapacitását az idén 20 százalékkal növeli – mondta Váradi József, a társaság vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a cég jelenleg is a repülőtér forgalmának nagyjából 30 százalékát adja. Ugyanakkor a budapesti nemzetközi repülőtér tartósan elveszítette tranzitállomás jellegét, mert a Malévval a teljes forgalom mintegy 20 százalékát kitevő átszálló utasforgalom is elveszett, és ezt nem pótolják a diszkont légitársaságok a hagyományos légitársaságokétól eltérő üzleti modelljükből fakadóan – írta a Handelsblatt.

A BA számításai szerint a Malév-csőd miatt a forgalom a korábban vártnál két-három évvel később indul növekedésnek. A Hochtief azonban így is kitart Budapest mellett. A magyar főváros nemzetközi repülőterének keleti és déli irányban több száz kilométeres körzetben nincs komoly versenytársa. „A kilátások jók” – emelte ki Jost Lammers. A BA vezérigazgatója azzal számol, hogy 2014-től tartósan pozitív lesz a cég eredménye. A BA azonban több támogatást vár a magyar kormánytól. „Ebben az országban nincsen alapvető és világos légiközlekedési stratégia” – mondta a vezérigazgató. Budapest az egyetlen európai főváros, amelynek repülőterén nincsen szálloda – tette hozzá. A hatóságok „többszöri kérés ellenére” még mindig nem adtak zöld jelzést egy hotelberuházáshoz – mondta Jost Lammers a Handelsblattnak.

Összesen 5 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Samarel
2013. január 15. 12:50
Tipikus történet. A BA „viszonylag jól megemésztette”, de a sok elbocsájtott dolgozóról itt nem szól a fáma. Az ILS rendszer rendszeres meghibásodása, a Torony leállása nem számít, de az fontos, hogy az engedélyek meglegyenek a szálloda építéshez. "A Hochtief azonban így is kitart Budapest mellett." A Hochtief tulajdonosa azonban másképpen vélekedik erről a dologról, és piacra dobná a repülőtereket. "keleti és déli irányban több száz kilométeres körzetben nincs komoly versenytársa" Viszont ezekbe az irányokba a fizetőképes utazók száma is elenyésző. Sok itt a csúsztatás Herr Lammers!
bookmark
2013. január 15. 12:20
Aki mostanában utazott a Ryan Air-el vagy a WizzAir-el az már nagyon visszasírja a MALEV-ot. Na kérem a Ryan-al az volt, hogy a szakadó esőben kellett gyalog a bőrönddel eljutni egy sátorig, hogy ott több száz másik utassal 1-2 felfüggesztett fűtőlámpánál kicsit megmelegedve legyünk túl "boarding" procedúrán. Csináltam képet is, hogy elrettentsek mindenkit attól, hogy velük utazzon. Aztán megint csak gyalog a bőrönddel kellett eljutni a gépig és utána felszállni. Ezt persze az előzte meg, hogy ha nem csinálod otthon a PC-den a "check in"-t és nem úgy mész oda,a kinyomtatott papírral, akkor büntetést fizetsz és nem is keveset. Aki nem használ PC-t, az minden esetben fizet büntetést. Én a Ryan-al többet nem utazok. Aztán nézzük mivel lepett meg a Wizz Air idén januárban. Ugye aki sokat utazik annak helyes kisméretű bőröndkéje van, amivel fel lehet szállni a fedélzetre. Na kérem a Wizz Air levitte a fedélzetre felvihető bőrönd méretét októberben. Vagyis azért a bőröndért, amivel évekig tudtál utazni büntetést kell fizetni és plusz 10Euro-t kezelési költségként. Tehát azért külön kell kezelési költséget fizetni, hogy megbüntetnek. Én még ilyen sok nyelven nem hallottam a "szar cég" kifejezést mint a reptéren. Ha idefele jössz nincs kezelési költség csak ha innen mész. Szóval lehet új bőröndöt venni, vagy ha nem éred el 32kg.-ot, még most, akkor mindegy hogy mid van, mert be kell adni a szállításra. Persze törődj bele, hogy ellopják, feltörik és megrongálják minimum. Ilyen esetek a MALEV-el soha nem fordulhattak volna elő.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!