Csak a hókotrók fele járt hajnalban Budapesten

2013. január 14. 16:00

Elismerte a fővárosi közterület-fenntartó szóvivője, hogy sokkal kevesebb hóra számítottak, ezért csak a hókotrók felét állították munkába hétfőn hajnalban. Délelőttre azért már teljes kapacitással dolgoztak.

2013. január 14. 16:00

Szaniszló László, a fővárosi Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke a Napi.hu-nak elmondta: a Fővárosi Önkormányzat csak sokadik feladatnak tekinti a téli hómunkát, ezért előfordul, hogy több milliárd forint osztalékot vonnak el a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt.-től (FKF) más, fontosabbnak vélt feladatokra. Szaniszló szerint így fordulhatott elő, hogy  hétfőn hajnali 6 óráig a 117 hókotróból csak 65 dolgozott.

A Napi úgy tudja, hogy az Országos Meteorológia Szolgálat – amelynek jelentéseiért fizet az FKF – csupán 3-4 centi havat jósolt a közterület-fenntartónak, noha más ingyenes oldalakon már korábban jelezték, hogy ennél jóval több hó várható. A spórolás jegyében ezért csak 527 ember állt munkába reggel.

Szűcs Panni, az FKF szóvivője a Napi.hu-nak megerősítette, hogy tényleg csak a hókotrók fele járt hajnalban, mivel kevesebb hóra számítottak. Hozzátette ugyanakkor, hogy délelőttre már teljes kapacitással dolgoztak.

Frissítés

Kevesebb, legfeljebb öt centiméteres hóra számított az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzése alapján a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. (FKF) – közölte Szűcs Panni, a Budapesti Városüzemeltetési Központ (BVK) szóvivője hétfőn az MTI megkeresésére. Tájékoztatása szerint 67 jármű volt az utakon éjszaka. Reggel 6 órakor derült ki, hogy az előre jelzett öt centiméternél jóval több hó hullott az éjjel, így több járműre lesz szükség, ezért az összeset munkába állították. Hozzátette: nem biztos, hogy a teljes járműpark megbirkózott volna a hóval az éjjel, mert a sózás a folyamatos havazás miatt hatástalan volt.

Klug Lajos, az FKF vezérigazgatója sajtótájékoztatón azt mondta, járműveik 15-20 százaléka ütközött a nap folyamán komolyabb úti akadályokba a balesetek miatt. Hozzátette: az összes sótárolójuk fel van töltve sóval a városban, gépeik működőképesek, így minden feltétel adott, hogy munkájukat eredményesen elvégezzék. Kitért arra, hogy felemelt ekéjű hókotrók nem közlekedhetnek, még akkor sem, ha elfogyott a hintőanyaguk, mert ha visszafelé jönnek a számukra kijelölt utakon, akkor is le kell tolniuk onnan a havat.

Összesen 77 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Niemandgéza
2013. január 15. 09:08
"Reggel 6 órakor derült ki" Aha. Értem. Szóval reggel hatig szállingózott valami, de csak olyan ímmel-ámmal, még a négy centi hó is alig-alig akart összejönni. De ahogy a gépek kifordultak a telephelyről, hirtelen előbukkant még +20 centi hó. (Mondjuk az se olyan sok, de ebbe most ne is menjünk bele.) A semmiből! Mindenhol! Gondolom már fel is állítottak egy belső bizottságot, ami egy külsős tanácsadó cég segítségével magyarázatot fog találni erre a világszerte ismeretlen meteorológiai jelenségre.
Jason Bourne
2013. január 15. 07:04
"Hokotró" helyett használjuk már a gépek valódi nevét: hóeke. Ez a "hokotró" igazi dilettáns kifejezés.
kjkj945
2013. január 14. 20:30
De Demszkinek vásároltak egy tengerjáró yahtot, amiről (nem)nézte, hogy kotorják a dunába a havat!
Ald0 Raine hadnagy
2013. január 14. 20:07
"Az Országos Meteorológia Szolgálat hétfő este közölte: vasárnap reggeli előrejelzésükben a főváros térségére a bizonytalan időjárási helyzet miatt még 5 centiméter körüli friss hó mennyiséget vártak hétfő reggelig. Az újabb információk alapján azonban VASÁRNAP DÉLUTÁN előrejelzéseiket, amelyben jelezték, hogy hétfő reggelig 5 centimétert meghaladó hómennyiségre is számítani lehet. VASÁRNAP ESTI előrejelzésükben pedig már azt közölték, hogy akár 10-15 centiméternyi friss hó is hullhat." Szóval mégsem igaz, hogy ne tudták volna az FKF-nél, mi várható, és utólag próbálták a felelősséget másra kenni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!