Katalin hercegnőt hétfőn kellett a VII. Eduárd királyról elnevezett londoni magánkórházba szállítani hirtelen támadt heveny terhességi rosszullétei miatt. Az ausztrál 2Day FM kereskedelmi rádió két riportere nem sokkal később felhívta a kórházat, és elhitette a személyzettel, hogy II. Erzsébet királynő, Vilmos herceg nagymamája, illetve Károly walesi herceg, a brit trón első számú várományosa, Vilmos édesapja van személyesen a vonalban.
A telefonhívásra válaszoló ápolónő, Jacintha Saldanha – abban a hiedelemben, hogy valóban a brit uralkodóval és elsőszülött fiával beszélt – jóhiszeműen továbbkapcsolta hívást a hercegnőt kezelő osztályra, ahol egy másik ápolónő röviden, de részletesen beszámolt Katalin állapotáról, bizalmas orvosi adatokat is kiszolgáltatva a hívóknak. A hívás kedden, londoni idő szerint kora hajnalban futott be, olyan időpontban, amikor nem volt szolgálatban telefonközpontos, és a telefont ezért vette fel az ügyeletes nővér.
John Lofthouse, a kórház vezérigazgatója péntek este személyesen felolvasott nyilatkozatában erősítette meg, hogy az aznap holtan talált személy Jacintha Saldanha volt, az az ápolónő, aki az Ausztráliából érkező telefonhívást fogadta és továbbította a hercegnőt kezelő osztályra. Az ápolónő ellen a telefonos incidens után nem indult fegyelmi eljárás, és nem is függesztették fel állásából. Lofthouse pénteki közleményében hangsúlyozta, hogy Jacintha Saldanha „kollégái által nagyra becsült, népszerű, első osztályú ápolónő” volt.
A St. James-palota – Vilmos herceg és édesapja, Károly trónörökös közös londoni hivatala – péntek este közleményben tudatta, hogy Vilmos és felesége „mélységes szomorúsággal” értesült az ápolónő haláláról. A palota szóvivője hozzátette: az udvar semmilyen módon nem tett panaszt a kórháznál a telefonos incidens után, sőt teljes támogatásáról biztosította az ausztrál rádiósok által rászedett személyzetet. Az eset után a kórház – amely rendszeresen kezeli a királyi család tagjait - mindazonáltal bejelentette, hogy azonnali hatállyal felülvizsgálja a bejövő telefonhívások kezelésének gyakorlatát.