Nem tetszik a légitársaságoknak a Budapest Airport díjszabása

2012. november 28. 14:00

Tizenkét légitársaság levélben fordult Budapest Airporthoz az új reptéri díjszabás miatt. A Ryanair már a múlt héten bejelentette, hogy az árak miatt 40 százalékkal csökkenti budapesti járatait.

2012. november 28. 14:00

Tizenkét légitársaság fordult levélben a Budapest Airport (BA) vezérigazgatójához, az új reptéri díjszabás miatt – írta a hvg.hu a Turizmus Panoráma Bulletinre hivatkozva. Az aláírók között van az Air France-KLM, az Alitalia, az Aviareps Kft., a British Airways, a Brussels Airlines, a Chapman Freeborn Air Market Kft., a LOT Polish Airlines, a Qatar Airways, a Swiss International Airlines, a TAROM, a Travel Service és a Turkish Airlines is. A levélírók a jelenlegi helyzetben úgy érzik, semmilyen mozgásterük nincs az árakkal kapcsolatosan.

A levelet megkaptuk, az abban leírtakat tanulmányozzuk és mérlegeljük, arra készül a megfelelő szakmai válasz” – mondta a reptér kommunikációs igazgatója a szaklapnak. Hozzátette, nyilvánvalóan tarthatatlan helyzet, hogy a Malév-csőd által okozott károkat, veszteségeket vagy az önkormányzat által 330 százalékkal megemelt telekadó pénzügyi következményeit egyedül a Budapest Airport viselje.

A tiltakozást a Ryanair kezdte múlt csütörtökön. Michael O'Leary, a diszkont légitársaság vezérigazgatója budapesti sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy a repülőtér árai miatt 40 százalékkal csökkenti budapesti járatait január 10-től.

Összesen 10 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Basiliscus
2012. november 28. 17:23
Más városoknak is van több reptere. Meg kéne nyitni pl. a Pest közelében lévő lacházi repteret.( A kifutó alkalmas). A lisztferihegyihez hasonló sörsátrakat ott is fel lehetne verni. Lenne konkurencia, lenne verseny, bár valszeg csak fapadéknál.
Steppenwolf
2012. november 28. 15:48
Ez azért érdekes, mert régiós viszonylatban a BA szolgáltatásainak árképzése átlagosnak mondható. Amúgy a Malév megszünése óta nem nagyon vannak itt tranzitutasok. A Ryanairnek az nem lenne csak drága, ha a reptér fizetne azért, hogy kegyeskedjenek igénybe venni az alapvető szolgáltatásokat, járatokat üzemeltessenek és gépeket állomásoztassanak itt.
rosszkutya
2012. november 28. 14:47
Az egyik nyolcszáz évre bérbe adja az aranytojást tojó tyúkot. A következő úgy dönt, hogy majd Ő jól megszívatja a bérlőt. A bérlő tovább hárítja a terheket. Így kell ezt csinálni! Na, majd most mennek máshova a gépek, mennek máshova a turisták és a tranzitutasok. Nem is kellenek ide, semmi szükség rájuk. Majd megszállnak Bécsben, Pozsonyban, Prágában, aztán legfeljebb átruccannak busszal, vagy vonattal egy kis egynapos budapesti városnézésre. Nem jó az nekünk, ha fordítva történik, ha itt szállnak meg, itt vesznek igénybe különböző szolgáltatásokat és esetleg innen mennek ki egy napra Bécsbe, vagy Prágába. Ki kíváncsi erre? Pfuj! A tranzitutas se itt utazgasson keresztül, és ne itt költse a pénzét, amíg a csatlakozást várja! Nem átjáróház ez! Sokkal egyszerűbb, ha szarrá adóztatunk mindent. Az az igazi okosság!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!