Tarlós: Nem maradhat projektek nélkül a Városháza

2012. augusztus 27. 09:46

Számos projekt előkészítésén dolgozik a főváros a 2014-től 2020-ig terjedő európai uniós finanszírozási ciklusra – jelentette ki Tarlós István főpolgármester az M1 Ma reggel című műsorában.

2012. augusztus 27. 09:46

A városvezető Horváth Csaba, az MSZP fővárosi frakcióvezetőjének korábbi szavaira, miszerint az előző vezetés minden fontos tendert előkészített, úgy reagált: „az egy szem négyes metrón kívül – amit meg bár ne készítettek volna elő – éppen az volt a probléma, hogy a 2013-ig terjedő uniós támogatási ciklusra egyetlen egy projektjük sem volt előkészítve”. Tarlós István úgy fogalmazott: valószínűsíti, hogy a szocialista politikusnak „halvány miniszteri póttartalékos segédfogalma nincs arról”, mit jelent egy projektet műszakilag, gazdaságilag, jogilag előkészíteni, konkrét tervekkel, s nem pedig „néhány színes vonallal, egy térképen szédítve a közvéleményt”.

A főpolgármester ismertette, számos projekt konkrét és szakmai előkészítésén dolgoznak, hogy a következő uniós finanszírozási ciklusra ne maradjanak projektek nélkül. Jelezte, hogy mindeközben elindult az 1-es és a 3-as villamosprojekt, a budai fonódó villamos beruházás, megoldódik a CET ügye, visszavásárolták a Fővárosi Vízműveket, s kormánytámogatást kapott négy nagy közlekedésfejlesztési beruházás. Kitért arra is, hogy 75 százalék körüli a négyes metró készültsége.

A Szent Gellért téri csőtörésre utalva megjegyezte: a hátralévő műszaki feladatok veszélyeztetik legkevésbé a metró átadását, a jogi, pénzügyi problémák – így a korábbi szerződésből adódó 120-130 milliárd forintos kivitelezői többletkövetelés – sokkal inkább.

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bookmark
2012. augusztus 27. 11:38
Én még mindig azt mondom, hogy a Duna alá kéne egy Tunnel amin keresztül az átmenő forgalmat lehetne gyorsítani New York-i mintára. Ha az autóközlekedés megy kivételesen a föld alá és nem a tömegközlekedés az gyorsítaná az egész rendszert és egy Tunnel sokkal olcsóbb mint egy metróállomás. Ja meg a körgyűrűt sem ártana befejezni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!