Az újságírók és a pr kapcsolatáról készített gyors, nem reprezentatív felmérést Koczka Máté. A PR-tanácsadó 60 újságíró ismerőse töltötte ki a kérdőívet, amelyek alapján kiderült: az elsősorban országos, nyomtatott lapoknál dolgozó, nagyrészt kultúrával foglalkozó médiamunkások több mint fele 5-20 sajtóanyagot kap e-mailben egyetlen nap alatt. 27 százalékukhoz ennél is több PR-anyagot érkezik.
A közlemények minőségével kapcsolatban az újságírók legtöbbször az elfogadható és a megfelelő jelzőket használták; talán ezzel is magyarázható, hogy jelentős részük csupán a levelek felét olvassa el. A fel nem használást elsősorban azzal indokolták, hogy a téma nem tartozott szorosan a munkaterületükhöz, illetve hogy túlzott volt a márkamegjelenítés. A felmérésből egyértelműen kiderült: a személyesen is ismert pr-ostól kapott anyagokat nagyobb hajlandósággal használják fel az újságírók.