Az átlagos magyar újságíró 0-20 pr-levelet kap egy hétköznapon, ezek felét azonban el sem olvassa – derült ki Koczka Máté nem reprezentatív felméréséből. A tanácsadó arra is rávilágított: a sajtónak kiküldött anyagok minősége sokszor nem megfelelő.
Az újságírók és a pr kapcsolatáról készített gyors, nem reprezentatív felmérést Koczka Máté. A PR-tanácsadó 60 újságíró ismerőse töltötte ki a kérdőívet, amelyek alapján kiderült: az elsősorban országos, nyomtatott lapoknál dolgozó, nagyrészt kultúrával foglalkozó médiamunkások több mint fele 5-20 sajtóanyagot kap e-mailben egyetlen nap alatt. 27 százalékukhoz ennél is több PR-anyagot érkezik.
A közlemények minőségével kapcsolatban az újságírók legtöbbször az elfogadható és a megfelelő jelzőket használták; talán ezzel is magyarázható, hogy jelentős részük csupán a levelek felét olvassa el. A fel nem használást elsősorban azzal indokolták, hogy a téma nem tartozott szorosan a munkaterületükhöz, illetve hogy túlzott volt a márkamegjelenítés. A felmérésből egyértelműen kiderült: a személyesen is ismert pr-ostól kapott anyagokat nagyobb hajlandósággal használják fel az újságírók.
Sajtómeghívót a kérdőívet kitöltők 85 százaléka kap napi rendszerességgel. A válaszadók a sajtóanyagokkal ellentétben a meghívók túlnyomó részét elolvassák: 44 százalékuk a beérkezettek minimum 90 százalékát nézi át tüzetesebben.
A negatív vélemények mellett a kitöltők 92 százaléka úgy gondol a pr-tanácsadóra, mint az az ember, aki segíti a munkáját, és mindössze 8 százalék ítéli csak úgy, hogy a sajtós elpazarolja az értékes munkaidejét.