Így zárták ki a politikát Zuckerbergék a kampányhajrában
Az amerikai elnökválasztásig és még azon túl is letiltották a politikai hirdetéseket.
Már több mint 83 millió hamis felhasználója van a Facebooknak, és a célzott reklámozásra épülő közösségi oldalt egyre több kritika éri a felhasználók lájkolására alapozott hirdetési politikájának hatékonysága és megbízhatósága miatt is.
Már több mint 83 millió hamis felhasználója van a Facebooknak: a héten nyilvánosságra hozott becslések tovább növelik a népszerű közösségi portál marketingértékével kapcsolatos aggodalmakat. A cég saját számításai szerint a 955 millió aktív felhasználó nagyjából 8,7 százaléka nem valós személy.
A becslések alapján nagyjából 83,09 millió hamis fiók működik a közösségi portálon. Ezek legnagyobb hányadát a „másodlatok” teszik ki (4,8 százalék), amelyeket az elsődlegesen használt profiljuk mellett működtetnek a felhasználók. Utánuk a „helytelenül besorolt fiókok” következnek (2,4 százalék), vagyis a személyként feltüntetett cégek, szervezetek és háziállatok. Végül a „nem kívánatos” fiókok (1,5 százalék) zárják a sort, amelyeket általában spamek és hasonló tartalmak küldözgetésére használnak – adta hírül a BBC.
A Facebookot, amelynek üzleti modellje a célzott reklámozásra épül, egyre több kritika éri a felhasználók lájkolására alapozott hirdetési politikájának hatékonysága és megbízhatósága miatt. Múlt héten a Limited Press nevű cég bejelentette, hogy saját számításai szerint a Facebookon lévő hirdetéseire érkezett kattintások mintegy nyolcvan százaléka hamis felhasználóktól származik.