Felvilágosította a Fidesz Magyar Pétert: elbújhat a tiszás szégyenében
„Aki azt gondolja, hogy minden nőt megkaphat, az egy nőt sem kap meg igazán” – jegyezte meg a Fidesz-frakció.
A Fidesszel szimpatizáló médiumok gazdagodását taglalja a Kreatív Online. A portál a KIM honlapján közzétett tavalyi üzleti évre vonatkozó beszámolók alapján tudatos médiaépítkezésről ír, illetve közli: a magyar médiapiacon magasnak mondható bevételeket gyűjtöttek be többek között Nyerges és Simicska cégei.
A Fidesz médiabirodalma Simicska Lajos, Nyerges Zsolt, Fonyó Károly és Liszkay Gábor érdekeltségébe tartozó cégekből áll a portál szerint. A legnagyobb befolyása Simicskának és Nyergesnek van, hozzájuk köthető például a Magyar Nemzet, a Hír TV, a Lánchíd Rádió vagy a Heti Válasz, valamint néhány közterületi reklámcég. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) honlapján szereplő taggyűlési határozatok alapján a Kreatív azt írja: Simicska 2011-ben a médiavállalkozásaiból 1,27 milliárd forintot, Nyerges 543 milliót, Fonyó 490 milliót, míg Liszkay 307 millió forintot vett ki nyereségként. Tavaly a médiabirodalom teljes árbevételének 14,6 százaléka nyereség volt, és a nyereség 70 százalékát vette ki a négy személy. Az oldal megjegyzi: ez a nyereségráta a magyar médiapiacon 2011-ben magasnak mondható.
A médiacsoportba jelentős nyereséget hozott többek között a Metropol tavalyi felvásárlása is, ami többéves tendenciába illeszkedik. Megjegyzik: 2008 óta kilencről tizenötre nőtt a Fidesz-közeli médiacégek száma. Mindebből a Kreatív Online arra következtet, hogy a Fidesz tudatosan médiabirodalmat épít.
A cikk azt is kiemeli, hogy a kormánytól jobbra húzó médiumok, mint az Echo TV vagy a Magyar Hírlap veszteséggel zártak.