Alkotmányos követelményeket szolgál a választókerületi rendszer arányossá tétele
Elemzést adott ki az Alapjogokért Központ.
A világ nagyvállalatainak 87 százaléka használ legalább egy közösségi oldalt, hogy szorosabbra fűzze kapcsolatát ügyfeleivel – derült ki a Burson-Marsteller ez évi felméréséből. A legfelkapottabb még mindig a Twitter, de a saját tartalmak erejének felismerésével párhuzamosan a YouTube is erősödik.
Átfogó elemzést és infografikát készített a Burson-Marsteller a közösségi média jelenlegi állapotáról. A felmérésből – a világ nagyvállalatainak közösségi média használatával kapcsolatban – kiderült: azok 87 százaléka használ legalább egy közösségi oldalt. A Global Social Media Check-up 2012 címen futó dokumentum a Facebook, a Twitter, a Youtube, a Google Plus, és a Pinterest vállalati felhasználóit számba véve megállapította: a közösségi média-jelenlét nemcsak a cégek részéről erősödik, de a felhasználók is egyre többet utalnak a hivatalos oldalakra. A legnépszerűbb még mindig a Twitter, ahol havonta mintegy 55 ezer említés esik a jelenlévő vállatokról. A Twitter mellett emelkedik a vállalati YouTube-felhasználók száma is: a cégek 79 százaléka rendelkezik hivatalos csatornával.
Mark Penn, a Burson-Marsteller Worldwide vezérigazgatója felhívta a figyelmet: míg 2012-ben az egyszerű jelenlét volt a lényeg, addig 2012-re a cégek felismerték, hogy egyedi multimédiás tartalmak megosztásával sokkal jobban elkötelezhetik maguk mellett a fogyasztókat. A vezérigazgató állítását tényekkel is alátámasztotta: 2011-hez képest átlagosan háromszorosára nőtt a vállalatok twitteres követőinek száma, és 2010 óta 275 százalékkal többen like-olják a Facebook-oldalakat, amelyekkel idén már a cégek 74 százaléka rendelkezik. Google Plus oldala a vállalatok 48 százalékának van.