Este olyan történik Szoboszlai Dominikkel, ami rég nem – és ennek minden magyar tiszta szívből örülhet
Spanyolországba utazik a Liverpool csapata.
Mennyit kerestek a tévés műsorgyártók? – erre a kérdésre kereste a választ Feledy András a Kreatív Online-on megjelent cikkében. Az összegzésből kiderült: a legnagyobb nettó árbevétellel rendelkező Hung-Ister Kft. működésének alapját a Szerencsejáték Zrt. sorsolási műsorainak készítése adja.
A tartalomelőállító médiavállalatok bevételeiről készített elemzést Feledy András, a Köhler és Feledy médiatanácsadó cég ügyvezetője. Ebből kiderült, a legnagyobb nettó bevétellel rendelkező Hung-Ister működésének alapját a Szerencsejáték Zrt. sorsolási műsorainak készítése adja, és a vállalat a közmédiumok összevonásának egyik legnagyobb nyertese. Második helyen az IKO Műsorgyártó, az RTL Klub és a körülötte található médiaportfolió legnagyobb beszállítója áll. A harmadik, negyedik helyen két, szappanoperákat gyártó cég található, az Interaktív és a Magyar Grundy Ufa.
Az egyes cégek részesedését az összesített bevételekből szintén a Hung-Ister vezeti 18,9 százalékkal. Azt az IKO Műsorgyártó Kft. 14,9, majd az Interaktív 11,7 százalékkal követi. Feledy cikkében megjegyzezte: a piaci átlagot jelentő 10 százalék jellemző adat a műsorgyártási tevékenység haszonkulcsára, és a piaci összesítéstől való jelentős elmaradás vagy azonnali beavatkozást igényel a vállalat működésébe, vagy a klasszikustól eltérő stratégiára utal. A Hung-Ister Zrt. 30 százalékon, a Q-Art Művészeti Kft. 18 százalékon, az IKO Műsorgyártó Kft. 10 százalékon áll, míg a piac többi szereplője 0-3 százalék között.
A 2010-2011-es adatokat összehasonlítva a szerző arra a megállapításra jutott, hogy miközben a televíziós piac jelentős bevételi forrását nyújtó reklámpiac drámaian visszaesett, és a legtöbb televízió költségcsökkentésre kényszerült, a televíziós műsorgyártó piac növekedni tudott. A piac nettó árbevétele 2010-ben még 10,18 milliárd forint volt, ez 2011-re 12,9 milliárd forintra nőtt. Az általános növekedésnek csaknem minden vállalat részese.
A jövőre vonatkozóan Feledy megjegyezte: a piac fejlődése középtávon az egyre nagyobb, valamilyen rendszeren keresztül a globális médiavállalatokhoz kötődő műsorgyártók térnyerésének irányába mutat. A verseny elsősorban a nemzetközi, és nem a magyar piacon dőlhet majd el – írta.