Szervezeti átalakításokat és fejlesztéseket terveznek a vasúton

2012. május 24. 14:04

A jelenleginél jóval méretgazdaságosabb és költséghatékonyabb vállalati struktúra kialakítását tervezi a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a közösségi közlekedésben.

2012. május 24. 14:04

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a jelenleginél jóval méretgazdaságosabb és költséghatékonyabb vállalati struktúra kialakítását tervezi a közösségi közlekedésben. A tárca közleménye szerint erről Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár beszélt egy csütörtöki szakmai fórumon. A tervezett szervezeti változások nyomán a személyszállítási és a pályavasúti tevékenységek köré épülő cégek gondoskodnának a vasúti közlekedési közszolgáltatásról. E tevékenységek és költségeik így – az uniós elvárásnak is megfelelve – világosan elkülönülnének.

Az alapinfrastruktúra vagyonkezelése a vasúttársaságtól költségvetési szervhez kerülhet – tájékoztatott az NFM. A szaktárca szándékai szerint a közösségi közlekedés gerinchálózatának alapvetően a kötöttpályás hálózatra kell épülnie a távolsági és elővárosi forgalomban. A közlemény szerint a már megkezdett vagy a közeljövőben induló vasútfejlesztési munkák összesített beruházási értéke meghaladja az 500 milliárd forintot. Az elmúlt években több mint 100 milliárd forintból 120 kilométer vágány épült. A tervek szerint 2013 őszéig elkészülő Országos Vasútfejlesztési Koncepció nagy távlatú koncepcióváltozatokat rögzít négy uniós költségvetési ciklusra.

A szaktárca központi költségvetési forrásból tavaly indította el a leromlott állapotú vasúti hidak, műtárgyak felújítási programját a MÁV Zrt. hálózatán. Idén egyebek mellett a Vác-Drégelypalánk, Szerencs-Hidasnémeti, Felsőzsolca-Hidasnémeti vasútvonalak hídjai újulnak meg 1,34 milliárd forintból. A tájékoztatás szerint a balesetek megelőzését elősegítő beavatkozásokra az Új Széchenyi Tervben elkülönített 50 milliárd forintból a MÁV 12,4 milliárd, a GYSEV pedig 982 millió forintot fordíthat közlekedésbiztonsági fejlesztésekre, ezek a munkák legkésőbb 2015 második felére befejeződnek.

Összesen 8 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
vizipipa
2012. május 24. 20:59
"Az elmúlt években több mint 100 milliárd forintból 120 kilométer vágány épült." Olcsó volt. Simicskáék a legutóbbi tendernyerésük szerint >2 milliárd/km árral fognak építeni. És tényleg unalmas már ez a szöveg. Akkor kéne megszólalni, ha álmok helyett eredmények vannak!
diotoro10
2012. május 24. 17:02
Ezt eddig kb 20 miniszter próbálta meg 1989-óta. Senkinek sem sikerült. Az embereket CSAK hatalmas fejlesztéssel lehetne kiváltani, amire az elkövetkezendő években (10 évben) nem látok lehetőséget. Átszervezések voltak minden 2. évben eddig is. A vége ugyanaz marad mindig. Most is.
Aldo Raine hadnagy
2012. május 24. 15:15
"z Új Széchenyi Tervben elkülönített 50 milliárd forintból a MÁV 12,4 milliárd, a GYSEV pedig 982 millió forintot fordíthat közlekedésbiztonsági fejlesztésekre" Újabb tízmilliárdok a Közgépnek?
kjkj945
2012. május 24. 14:52
Visszaállamosítani a cargót!!!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!