Börtönben töltheti az ünnepeket az óbudai DK-s polgármester
Kiss László bűnismétlés és a bizonyítás esetleges megnehezítésének veszélye miatt maradhat letartóztatásban.
Tart a dugódíj miatt a külső kerületekben feltorlódó autóktól Óbuda polgármestere, ezért Bús Balázs két zónás, de az egész fővárosra kiterjedő dugódíjat javasol. Vitézy Dávid szerint ez nem jó ötlet.
Bús Balázs, Óbuda polgármester levélben jelezte Vitézy Dávid vezérigazgatónak, hogy elfogadhatatlannak tartja a Budapesti Közlekedési Központ dugódíjra és P+R parkolókra vonatkozó koncepcióját – írja a Népszabadság. Bús szerint az Óbudára BKK által tervezett két P+R parkoló már a jelenlegi forgalomhoz is kevés, a dugódíj bevezetése után pedig egészen biztosan az lesz. Ezen felül egyik a kerületi szabályozási terv szerint a békásmegyeri helyszínen nem létesíthető parkoló, míg a kaszásdűlői lakótelep szélére nincs érvényes szabályozás. A polgármester szerint a megoldást az jelenthetné, ha az egész városra kiterjesztenék a dugódíjat. Ötlete szerint a belső övezet határa megegyezne azzal, amit a BKK javasol, a külső övezet viszont egészen a városhatárig tartana. Szerinte így nem csak a belváros profitálna a rendszerből. Bús emellett négy másik óbudai területet javasol P+R parkolóknak.
Vitézy Dávid szerint nem kivitelezhető Bús Balázs javaslata az egész városra kiterjedő dugódíjról. A BKK vezetője szerint ez a rendszer ellenőrizhetetlen lenne és nem tehermentesítené a belvárost. Szintén nem tartja jónak a kerület által P+R parkolónak javasolt területeket sem, mert azok messze vannak a HÉV-től.
A dugódíj bevetése elkerülhetetlen a BKV állami normatívájának csökkentése miatt. Ehhez viszont szükséges volna megfelelő mennyiségű P+R parkolóra. Jelenleg 4600 ilyen megálló van, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. 2020-ig 459 hasonló parkolót építene 11 helyszínen és a 4-es metró kelenföldi végállomásánál is lesz 1500 férőhely. De valószínűleg ez is kevés, ezért a BKK tanulmányában további 7 új helyszínt vonna be parkolónak, és bővítene két, már meglévőt is. Ez további 1240 helyet jelentene. A BKK javasolja azt is, hogy a Budapestre vezető autópályák és főutak melletti hipermarketek parkolóit is vonják be a rendszerbe.
A tervezett parkolók megépítésben problémás lehet a kerületek hozzáállása, de még inkább a megállók kialakításának költségének előteremtése. A fővárosnak nincs pénze a P+R parkolók megépítésére, a pályázati források pedig elapadtak.