Bús: Legyen dugódíj az egész fővárosban

2012. május 29. 10:52

Tart a dugódíj miatt a külső kerületekben feltorlódó autóktól Óbuda polgármestere, ezért Bús Balázs két zónás, de az egész fővárosra kiterjedő dugódíjat javasol. Vitézy Dávid szerint ez nem jó ötlet.

2012. május 29. 10:52

Bús Balázs, Óbuda polgármester levélben jelezte Vitézy Dávid vezérigazgatónak, hogy elfogadhatatlannak tartja a Budapesti Közlekedési Központ dugódíjra és P+R parkolókra vonatkozó koncepcióját – írja a Népszabadság. Bús szerint az Óbudára BKK által tervezett két P+R parkoló már a jelenlegi forgalomhoz is kevés, a dugódíj bevezetése után pedig egészen biztosan az lesz. Ezen felül egyik a kerületi szabályozási terv szerint a békásmegyeri helyszínen nem létesíthető parkoló, míg a kaszásdűlői lakótelep szélére nincs érvényes szabályozás. A polgármester szerint a megoldást az jelenthetné, ha az egész városra kiterjesztenék a dugódíjat. Ötlete szerint a belső övezet határa megegyezne azzal, amit a BKK javasol, a külső övezet viszont egészen a városhatárig tartana. Szerinte így nem csak a belváros profitálna a rendszerből. Bús emellett négy másik óbudai területet javasol P+R parkolóknak.

Vitézy Dávid szerint nem kivitelezhető Bús Balázs javaslata az egész városra kiterjedő dugódíjról. A BKK vezetője szerint ez a rendszer ellenőrizhetetlen lenne és nem tehermentesítené a belvárost. Szintén nem tartja jónak a kerület által P+R parkolónak javasolt területeket sem, mert azok messze vannak a HÉV-től. 

A dugódíj bevetése elkerülhetetlen a BKV állami normatívájának csökkentése miatt. Ehhez viszont szükséges volna megfelelő mennyiségű P+R parkolóra. Jelenleg 4600 ilyen megálló van, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. 2020-ig 459 hasonló parkolót építene 11 helyszínen és a 4-es metró kelenföldi végállomásánál is lesz 1500 férőhely. De valószínűleg ez is kevés, ezért a BKK tanulmányában további 7 új helyszínt vonna be parkolónak, és bővítene két, már meglévőt is. Ez további 1240 helyet jelentene. A BKK javasolja azt is, hogy a Budapestre vezető autópályák és főutak melletti hipermarketek parkolóit is vonják be a rendszerbe.

A tervezett parkolók megépítésben problémás lehet a kerületek hozzáállása, de még inkább a megállók kialakításának költségének előteremtése. A fővárosnak nincs pénze a P+R parkolók megépítésére, a pályázati források pedig elapadtak.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 20 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kjkj945
2012. május 29. 13:32
Tiltsák ki a személyautókat a nagykőrút budai kőrút vonalán belül.
Secnir
2012. május 29. 13:22
lesz épeszű ember, aki + -t ad erre?
tarackos
2012. május 29. 12:59
Valszínű újabb sarc lesz a lepukkant békávé meg marad persze parkolók nélkül. Vagy parkolóval ahol súlyos ezrekért fogják őrizni a kocsit...
El Topo
2012. május 29. 12:57
Milyen dugó? Néha már alig tudom visszafogni magam, hogy ne integessek, ha szembejön egy autó.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!