Lesből támadt az elkövető – ezt tudni a Rózsadombon halálra szúrt egykori RTL-es vezető tragédiájáról
Már azt is tudni, mi vezetett a gyilkossághoz.
A Századvég Médiaműhely elemzése szerint a választókorú lakosság közéleti-politikai tájékozódásában kiemelt szerepe van az MTV műsorainak, annak ellenére, hogy a közszolgálati csatornák közönségaránya elmarad az országos kereskedelmi televíziókétól.
Az MTV közéleti-politikai műsorait 63 százalékos arányban nézték a megkérdezettek legalább heti egy alkalommal, míg az RTL Klub tájékoztató műsoraiba 61, a TV2 programjaiba 57 százaléka nézett bele – számolt be a március 16. és 26. között, ezer felnőtt korú ember megkérdezésével készült reprezentatív felmérés eredményeiről Kitta Gergely, a Századvég Médiaműhely igazgatója.
A legkisebb érdeklődés az Echo TV közéleti műsorait övezte, ez mindössze 22 százalékos volt. A közszolgálati televízió tájékoztató műsorai iránt leginkább az 50 év feletti, legfeljebb nyolc általánost végzett vagy diplomával rendelkező, magát jobboldalinak valló Fidesz-KDNP szavazók vagy a pártválasztásukat eltitkolók érdeklődnek, míg az elutasítók között 40 év alattiak, baloldali, budapesti LMP- vagy Jobbik-szavazó férfiakat találunk. A két országos kereskedelmi csatorna közéleti műsorait azonban jellemzően az alacsonyabb iskolai végzettségű, ellenzéki szavazók nézték, míg a diplomás férfiak utasították el ezeket a leggyakrabban.
A megkérdezettek 57 százaléka részrehajlónak tartotta a televíziókat, az egyes csatornáktól azonban nem ugyanolyan mértékben várták el a kiegyensúlyozottságot. Míg az m1-el és m2-vel szemben a megkérdezettek 78 százaléka tartotta ezt fontosnak, az ATV esetében már csak 51, míg az Echo TV esetében 44 százalékuk.