Egyre inkább jellemző a párhuzamos médiafogyasztás, vagyis hogy például tévénézés közben tabletjét vagy okostelefonját babrálja az ember – derült ki egy felmérésből. Az amerikaiak 26 százaléka kizárólag akkor tévézik, ha táblagépe vagy telefonja kéznél van.
Egyre inkább jellemző a párhuzamos médiafogyasztás, vagyis hogy például tévénézés közben tabletjét vagy okostelefonját babrálja az ember – derült ki a Nielsen felmérésből. A kutatók amerikai, brit, olasz és német usereket kérdeztek meg médiafogyasztási szokásaikról. Kiderült, hogy az amerikai tablet-tulajdonosok 88, az okostelefonosok 86 százaléka olykor párhuzamosan hódol a tévénézésnek és a kütyü böngészésének – írja az IT Business. Köztük 42-ről 45 százalékra nőtt azon tabletesek aránya, akikre ez napi szinten jellemző, 25 százalékuk azonban naponta többször is így tesz. Az okostelefon-tulajdonosoknál 40 százalék felett van azok hányada, akik legalább naponta élvezik a multitasking előnyeit. Amerikában a válaszadók 26 százaléka úgy nyilatkozott, hogy kizárólag akkor tévézik, ha táblagépe vagy telefonja kéznél van.
Hasonló értékeket mértek az Egyesült Királyságban is: 80 és 78 százalék azon tabletesek, illetve okostelefonosok aránya, akik a felmérést megelőző harminc napban legalább egyszer kipróbálták a multitaskingot. A németek és az olaszok továbbra is inkább csak egy dologra koncentrálnak: mindkét országban közel 30 százalék azok aránya, akik sosem használják a mobileszközeiket tévézés közben.
Arra a kérdésre, hogy a tévét nézve pontosan milyen tevékenységet folytatnak a kütyüző felhasználók, legtöbben az e-mailezést jelölték meg válaszul. Sokan az épp nézett tévéműsorra is rákeresnek a neten.