Sürgős döntést várnak a magyar légitársaságról

2012. március 02. 18:35

A Magyar Légiközlekedésért Egyesület elnöke, Vécsei Mihály a Hungexpón ismertette a Déri Tamás, volt Malév-vezérigazgató nevével fémjelzett, közelebbről meg nem nevezett csoportosulás terveit egy új nemzeti légitársaság megalakítására, amely szerint 1-2 héten belül döntés kellene egy nagyobb légitársaságra rárepülő, vagy a Malév újra aktiválását jelentő légitársaságról.

2012. március 02. 18:35

Bizonytalanok a magyarországi légi forgalom kilátásai, és ezzel összefüggésben a turizmusé is, a kilábaláshoz új légitársaság kellene, miközben az utazási irodáknak a vártnál több költséget kell lenyelniük a Malév csődje miatt, hangzott el a 35. Utazás kiállításon pénteken a budapesti Hungexpón tartott konferencián.

A Magyar Légiközlekedésért Egyesület elnöke, Vécsei Mihály ismertette a Déri Tamás, volt Malév-vezérigazgató nevével fémjelzett, közelebbről meg nem nevezett csoportosulás terveit egy új nemzeti légitársaság megalakítására, amely szerint 1-2 héten belül döntés kellene egy nagyobb légitársaságra rárepülő, vagy a Malév újra aktiválását jelentő légitársaságról. Fehérvári Géza, a Malév vezérigazgató-helyettese arról beszélt, hogy egy új légitársaság versenyelőnyt jelentene a korszerű technikája és a fiatal flottája miatt. A Malév leállásával a 1,5 millió átutazó hiánya miatt vákuum keletkezett, a vákuum pedig nem tartós állapot. Az új légitársaságot gyorsan meg kellene alapítani, átszálló utasokra is építve. Két típusból, 30-40 repülőgépből álló flottát kellene fokozatosan felépíteni regionális és középtávú fuvarozásra, ahogy azt a Malév menedzsmentje fél éve javasolta. A flottát három év alatt lehetne kiépíteni.

A Budapest Airport légitársaságokért felelős vezetője, Patrick Bohl elmondta: új légitársaságokat akarnak megnyerni Budapestre, hogy a jelenleg nem repült célállomásokra legalább átszállással el lehessen jutni. A fapados légitársaságok ugyan átvették a Malév két adott város közötti forgalmának 80 százalékát, de a 1,5 millió átutazó légi utas kiszolgálására nincs Budapesten légitársaság. Ez olyan piaci rés, amit gyorsan ki kell tölteni, mielőtt ezt a szerepet átveszi valamelyik szomszéd ország repülőtere. Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója beszámolt arról, hogy a jelenlegi helyzetben erősítik a marketing tevékenységet. Molnár Gabriella, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) elnöke elmondta: a Malév leállása után a bankkártyával fizető utasok ugyan visszakapták, illetve kapják a jegyük árát, de azt a bankok az utazási irodákra terhelik, ami növeli veszteségeiket. A Malév leállásakor 757 ezer kifizetett jegy volt, amiből 230 ezret a magyar utazási irodák adtak el.

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
drieno
2012. március 02. 19:13
ebből is látszik, mennyire értelmes dolog volt szétszedni a repteret meg a malév-et azt azért fel kéne végre fogni, hogy az állam bármilyen tulajdonlása és tőkejuttatása automatikusan jogosulatlan állami támogatásnak minősülne, és mint ilyen eu eljárást vonna maga után, és feltehetően, mint visszaesőnek, már büntetéssel is kéne számolnunk, túl azon, hogy a meg se alakult cég a támogatás-visszafizetési kötelezettség miatt nyomban a malév sorsára jutna...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!