Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
Káosz jellemezné a fővárost, ha leállna a BKV – állítja az ATV. Ha ez megtörténik, akkor bevetik a hadsereget, de a katonai járművekkel is csak néhány napig lehetne megoldani az utasok szállítását.
Március 19-én lejár a BKV hitelszerződése, ám ennek visszafizetésére nincs fedezet. Dorner Lajos, a VEKE elnöke az ATV-nek elmondta: a történetben most már a legnagyobb felelőssége a kormánynak van. Szerinte ha bedől a BKV, néhány napig lehetne biztosítani az utasszállítást a hadsereg járműveivel. Azt viszont megjósolhatatlannak nevezte, hogy egy ilyen csőd mekkora veszteséget okoznak hosszútávon a nemzetgazdaságnak. Dorner szerint a BKV leállása gyakorlatilag államcsődöt jelentene.
Az ATV riportjában emlékeztet: a 2010-es BKV-sztrájk harmadik napján már műtétek maradtak el, elképzelhető tehát, mit jelentene egy tartós és teljes leállás. Nemes Gábor, a Közlekedési Érdekvédelmi Körök Szövetségének alelnöke szerint is fennáll a veszélye annak, hogy összedől a közlekedés, amely nem csak Budapestet, hanem az egész régiót érinti. A szakszervezeti vezető úgy véli, hogy a márciusi bedőlésnek kicsi a veszélye. Szerinte sokkal nagyobb a kérdés, hogy mi lesz május 1-je után, amikor lejár a BKV szolgáltatási szerződése. Az új uniós szerződés megkötéséhez pedig a kormány és a főváros hosszútávú kötelezettségvállalása szükséges. Nemes elmondta, már egy éve közzé kellett volna tennie az EU hivatalos lapjában azt, hogy mi fog történni májustól: a BKV fog szolgáltatni, alvállalkozók vagy egyéb módon kiadott szolgáltatással próbálják megoldani a közlekedést.