A BKV-ra költené a Jobbik a négyes metróra szánt pénzt

2012. február 25. 13:04

A Jobbik szerint fel kell függeszteni a 4-es metró idei munkálatait, és az erre szánt 48 milliárd forintot a BKV finanszírozására kell fordítani. A jobbikosok szerint Tarlós megfontolná javaslataikat.

2012. február 25. 13:04

Losonczy Pál, a Jobbik budapesti frakciójának vezetője szombaton azt mondta, a költségvetésben találtak még annyi forrást, hogy kifizethetők legyenek a BKV idén lejáró hitelei, amelyek összesen 66 milliárd forintot tesznek ki. Szilágyi György, a Jobbik budapesti elnöke kijelentette, nem a 4-es metró leállítását szeretnék, hanem arra akarják felhasználni ezt az egy évet, hogy egy vizsgálóbizottság tárja fel, a beruházás 535 milliárd forintját szabályosan használják-e fel, áll az MTI tudósításában.

Arra a kérdésre, hogy ezzel nem veszélyeztetik-e a 2015-ös befejezést és az uniós támogatást, Szilágyi György azt mondta, különböző szabálytalanságok miatt az unió korábban már jelezte, lehet, hogy csak a 180 milliárdos támogatás felét fizetik ki, a kohéziós alap kifizetéseinek esetleges zárolása pedig tovább csökkentheti ezt az összeget. A Jobbik a héten nyújtott be javaslatot fővárosnak, ebben a BKV finanszírozására tettek javaslatot. Eszerint nyolc projektet felfüggesztenének fel, így a Budapest szíve programot és a 4-es metró építését is, és a projekteket átütemeznék. Szilágyi György azt mondta, egyeztettek Tarlós Istvánnal, és a főpolgármester szerint megfontolandók a javaslatok.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 54 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
RAMBO
2012. február 26. 10:43
Egyébként a "felszíni közlekedéssel meg lehet oldani" mítosszal egyszer és mindenkorra le kellene számolni. Az működhet egy akkora városban, mint Prága, amelynek 1 Mio lakosa sincs. De "igazi" nagyvárosban nem elég a felszíni közlekedés. Prága központjában gyakorlatilag nincs autóforgalom. A közponja kb. akkora, mint az V. kerület. Minden utcában villamos megy. Budapest teljesen más, legalább ötször akkora, és más nagyvárosokkal ellentétben nincs körgyűrűje.
drieno
2012. február 26. 09:30
ha a 4-es metró építésének leállításával járó anyagi kockázatok, azaz a várható fizetési kötelezettségek mellett is jelentős összegek maradnának meg a fővárosnak közlekedésfejlesztésre, akkor nem is kérdés, hogy abba kell hagyni azt a baromságot, és felszabadítani végre a főváros utait, és megújítani járműparkot, rendbe tenni az utakat
wartog
2012. február 26. 08:56
most, hogy napjainkban kiderült a fél ország(a vezető része) korrupt, és ellopták a pénz nagy részét, azt latolgatni, hogy mit kell tenni a metróval, vagy leáll a tömegközlekedés és akkor mi lesz? Nos egyszerűnek tűnik. Mindenki otthon marad, nem jár a BKV. Mire jó megint a Jobbikat ekézni, csak hogy legyen megint vmi ok?
Arslan
2012. február 25. 20:21
Rendben befejezzük időre a 4-es metrót, esetleg, ha nem zárolják megkapjuk az EU-támogatást. Kérdem én, ha addigra nem lesz a BKV mint üzemeltető, akkor mi lesz? Az 535 milliárdból épült metrót, majd kiprivatizáljuk 2 milliárdért, valami csókos cégnek? :) Valamiért ez nem hagy nyugodni...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!