Itt az ajándék a vállalkozásoknak: 18 millió forintra emelkedett az alanyi adómentesség határa

Több mint 800 ezer érintettről beszélhetünk.

Egyelőre nem tudni, hogy a kormány miből tömi be azt a lyukat, ami az útpénztár idei költségvetési támogatásának elvétele miatt keletkezik. A használatarányos útdíj megoldást jelenthetne, de a rendszer nincs megfelelően előkészítve - írja hétfőn az Origo.
Több tízmilliárd forintos bevételre kell szert tennie a sztrádadíjakból finanszírozott - a közúthálózat fejlesztésére és karbantartására kitalált úgynevezett - útpénztárat felügyelő Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központnak (KKK), mert az idei évvel ellentétben, jövőre nem kap költségvetési támogatást - írja az Origo. Mindezt az Állami Számvevőszék (ÁSZ) jövő évi költségvetési tervezete is megerősíti, ahol közlik, a KKK 93 milliárd forintos tervezett 2012-es kiadását teljes mértékben bevételből kell megvalósítani. Az ÁSZ az üggyel kapcsolatban a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot (NFM) nevezi meg felelősként.
Az Origo felkeresésére az NFM és KKK sem válaszolt, mindkét intézmény a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz irányította az újságírókat. A portál végül azt a választ kapta, hogy a jövő évi költségvetési tervezettel kapcsolatos meglátásait az előzetes tárcaközi egyeztetéseken a Fejlesztési Minisztérium jelezte, a büdzsé napokban megkezdődő parlamenti tárgyalása során a kormány álláspontját az előterjesztő Nemzetgazdasági Minisztérium ismerteti.
A portál szerint a lehetséges megoldások között szerepel, hogy egy módosító javaslattal 30,5 milliárddal visszavágják a KKK jövő évi költségvetésben szereplő 93 milliárd forintos bevételi és kiadási előirányzatát, így ennyivel kevesebb jut majd útfelújításokra. Egy másik lehetséges verzió a cikk szerint, hogy a sztrádadíjak emelésével tömik be a lyukat.