Kiskapuk a külföldi rendszámokra vonatkozó szabályokban?

2011. szeptember 04. 18:52

A szigorítások ellenére is maradtak kiskapuk a külföldi rendszámú járművek jogellenes belföldi használata terén - állítja az ENWC nemzetközi ügyvédi iroda. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete cáfolja ezt.

2011. szeptember 04. 18:52

A kormány a visszaélések kiszűrésére júliusban rendeletben rögzítette, hogy a külföldi rendszámú járművek jogellenes belföldi használata esetén a rendszámot az ellenőrzés helyszínén el kell venni. Az országgyűlés ezzel együtt megváltoztatta a külföldi rendszámú járművek belföldi üzemeltetésére, használatára vonatkozó szabályokat is, így szeptembertől a külföldi rendszámú autóval közlekedő magyar állampolgárok nem hivatkozhatnak külföldi tartózkodási helyre - legfeljebb a rendszeres külföldi munkavégzés, vagy a már megkezdett átírási eljárás adhat felmentést a szabály alól.

A szigorítások ellenére is maradtak kiskapuk a külföldi rendszámú járművek jogellenes belföldi használata terén - írja közleményében az ENWC nemzetközi ügyvédi iroda - ugyanis a tiltás kikerülhető, ha a külföldi rendszámos, de Magyarországon használt autó bérelt vagy lízingelt. Ehhez állandó lakóhelyre sincs szükség, és a lízingszerződés megköthetősége is a lízingcég rugalmasságán múlik - írja az Origo.

Ha egy magyar lakóhellyel rendelkező személy szlovák vagy más külföldi rendszámú autót vezet - akár bérelt, akár lízingelt gépjárműről van szó -, csak akkor nem kell bírságra számítania, ha a törvényben meghatározott kivételek fennállását már a közúti ellenőrzés során bizonyítani tudja - reagált a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.

Összesen 16 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tarackos
2011. szeptember 05. 12:15
A kormány intézkedése nem az okra válasz -magas regisztrációs adó- hanem tüneti kezelés. Idő kérdése és meglesz a megoldás...
Csigorin
2011. szeptember 05. 08:53
Ha a regisztracios ado nem egy igazsagtalan sarc lenne, hanem egy normalis illetekhez meltoan ugy 10-15% koruli osszeg, akkor MINDENKI szepen kifizetne. Tudjatok miert? Mert a kotelezo biztositas (epp a munkaero aranak szamottevo kulonbsege miatt) nyugaton otszor-tizszer annyi mint Magyarorszagon. Pl en 300 ezer forintert vettem franciaknal autot. Tollas a hatam talan hogy azt hiszik hogy majd 500ezer forintert veszek ra magyar rendszamot? Egy 30ezer koruli osszeget realisnak tartok es kifizetnek. De meg egyszer megvetetni velem az automat??? Normalisak ezek? Pedig itt a kgfb harmincezer forint koruli osszeg HAVONTA. Ha epeszu lehetoseg lenne ra, mar holnap magyar rendszamot tennek ra hogy a biztositasom a toredekebe keruljon. NINCS SEMMI MAS ennyire igazsagtalan SARC nagysagu adonem! Egy ingatlanvasarlasi illetek se az ingatlan ara megegyszer, hanem annak 1-2 szazaleka... Egesz egyszeruen aranytalan, ezert tesznek meg mindent a kikerulesere.
vero1_
2011. szeptember 05. 08:36
ki kell lépni az unióból és máris egyszerűbb lesz az ellenőrzés-büntetés. ha a regadót normalizálnék, élénkítőleg hatna az autókereskedelemre, áfá-ban visszpótolná a vámbevételt jogszerűtlenül helyettesíteni hivatott regadó bevételeket + ellenőrizni sem kellene.
Himalája
2011. szeptember 05. 02:07
"külföldi rendszámú járművek jogellenes belföldi használata" Hm. Ezt másképpen igy is lehetne fogalmazni: A járműhasználat szükséglet kielégítesének oly módja, mely e szükséglett kielégítése közben el van kerülve az ezzel járó megkopasztás.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!