Tizenöt használt, de jó állapotú MAN trolibusszal váltaná ki a BKV a leamortizálódott szovjet járművek legrosszabb darabjait, csakhogy nincs és őszig nem is lesz olyan magyar szabvány, ami alapján megkaphatnák az engedélyt.
Tizenöt használt, de jó állapotú MAN trolibusszal váltaná ki a BKV a leamortizálódott szovjet járművek legrosszabb darabjait. Az eberswaldei kocsik első két példánya már megérkezett a fővárosba, azonban azok csak a magyar előírásoknak megfelelő átalakítások és felújítások után állhatnak forgalomba. Erre legkorábban ősszel kerülhet sor, jelenleg ugyanis nincs olyan magyar szabvány, amely alapján kiadhatnák az üzembe állításhoz szükséges engedélyeket. Az eljárási kérdések felülvizsgálata jelenleg folyamatban van.
A korábbi vasúti törvényt tavaly év végén – elsősorban uniós jogharmonizációs okokból – módosítani kellett, s ennek során a trolibuszok kikerültek a vasúti járművek jogszabályban definiált köréből, de nem sorolták át más járműcsoportba sem - írja a NOL. A lap információi szerint a jogszabályi hiátus oka a trolibusz sajátos szabályozási igényében keresendő.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium úgy véli, hogy a szabályváltozások nem okoznak érdemi fennakadást a trolibuszok engedélyezésében, így forgalomba helyezésük időben megtörténhet. A szaktárca szerdán egyeztet a hatósággal a szabályozási, engedélyezési kérdésekről.