Nem akarják Karácsony emberei, hogy kiderüljön, mire folytak el közpénzmilliók

Az óbaloldal rejtegetni próbálja a sötét titkokat Budapest Brand mögött.

Az LMP vasúti síneken vezetné tovább a 3-as metrót a repülőtér termináljáig, szerintük ez lenne a legkifizetődőbb metróberuházás.
Az LMP közlekedési munkacsoportja hétfőn ismertette tanulmányát, mely alapján három-négy éven belül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérig járhatna a 3-as metró.
Hanzély Ákos LMP-képviselő kifejtette: a terv lényege, hogy az Újpest központban induló metró végállomása nem Kőbánya-Kispest lenne, hanem vasúti síneken továbbvezetnék azt Pestszentlőrincen, Vecsésen át a repülőtér 1-es és 2-es termináljáig. Ehhez olyan metrókocsik szükségesek, melyek felsővezetékes vasúti pályán is képesek működni. A zöldek szerint az új Alstom kocsikat viszonylag kis többletköltséggel át lehet majd alakítani erre a célra.
A projekt neve a „legkifizetődőbb metróberuházás”, hiszen annak teljes költsége az LMP szerint 43,4 milliárd forint, amiből azonban 12 milliárdot egyébként is ki kellene fizetni. A program pénzügyi hasznát 30 milliárdra becsüli az ökopárt, míg a nettó jelenérték a számítások szerint kb. 173 milliárd forint.