Veke: Gyártsunk metrót!

2011. június 20. 10:37

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke szerint Magyarországnak kellene metrókocsikat gyártania - írja a Népszabadság. A következő közbeszerzésen gyártási jogot is szerezni kell.

2011. június 20. 10:37

Dorner Lajos hétfőn a Magyar Televízió Ma reggel című műsorában azt mondta: korábban is készültek az országban vasúti kocsik német és francia licenc alapján. Az egységes járműparknak olcsóbb az üzemeltetése. A következő 10-15 évben 700 kocsira lesz szükség. A legfiatalabb HÉV-kocsi 28 éves, a legidősebb pedig 46.

A Népszabadság szerint Dorner felvetette: vajon felvállalná-e bármelyik politikus, hogy a lejárt szavatosságú járművek miatt be kelljen zárni valamelyik vonalat.

Összesen 42 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
NoCsak
2011. június 20. 18:54
OTT SEM TART A MAGYAR IPAR MINT 1950-BEN! . "Amikor 1950-ben megindult a metró építése, a Ganz Vagongyárban is elkezdődött egy hazai gyártású metrókocsi tervezése. A moszkvai "V" típusú járművekhez hasonló motorkocsi prototípusai (P1 és P2) 1953. nyarára készültek el, az 511 PXV. pótkocsit pedig a MÁV adta kölcsön. A járművekkel a Népliget mellett kialakított pályán próbafutásokat végeztek. A metró építését 1954-ben leállították, a járművekkel végzett futáspróbák is abbamaradtak. 1970-ig a kocsik egy ideiglenes tárolóhelyen álltak. Az 1959-ben összevonással létrejött Ganz-MÁVAG nem tudta vállalni a metrókocsik sorozatgyártását (és az akkori politikai helyzet miatt el kellett fogadni a szovjet metrógyár ajánlatát), ezért azokat a Szovjetunióból szerezték be. A magyar járművek 1972-ben selejtezésre kerültek." KIK A FELELŐSEK A MAGYAR IPAR PADLÓBA DÖNGÖLÉSÉÉRT?
sky.net
2011. június 20. 14:08
anyáddal szórakozzál már mélypadlón a eus hatos kipufogáj keresztül baromarc
drieno
2011. június 20. 13:35
a termeléshez infrastruktúra is kell, az meg nincs, ami volt, az most kínai kisáruház meg raktár még a síneket is felszedték, vagy ráaszfaltoztak
Kosinva
2011. június 20. 11:34
Egy magyar metró kifejlesztése nagyon optimista becsléssel is 5 év, ha realistán nézzük 10 év. Nem is lenne gond, ha a Ganz élne, de ha jól tudom ők már csak hidakat építenek a többi területük fel lett számolva. Ide egy nagyon töke erős vállalkozó kellene, aki hipp-hopp kitud húzni egy kalapból úgy legalább 100-200 millió dollárt.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!