Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Már folynak a tárgyalások a Rajka-Pozsony vasútvonal ügyében. A kormány szerint kiemelt feladat az anyaországgal szoros kapcsolatot ápoló területek jobb elérhetőségének biztosítása, a szlovák fél szerint ezt a magyar államnak kellene fizetnie.
„A kormány átfogó nemzetpolitikai és közlekedéspolitikai célkitűzéseiben egyaránt kiemelt feladat a határ menti, az anyaországgal szoros kapcsolatot ápoló területek jobb elérhetőségének biztosítása. Ezzel összhangban a MÁV-Start Zrt. a kishatárforgalmi fejlesztésekre, a megszakadt kapcsolatok helyreállítására törekszik” - írja levelében a Pozsony-Rajka vasútvonal ügyében Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a mosonmagyaróvári kistérségi társulás elnökének, akik csütörtöki ülésükön ezt a kérdéskört is megvitatták.
Mint azt a Kisalföld megtudta: magyar részről megvan a szándék, de a szlovák félnél akadályokba ütközik a Rajka–Pozsony vasúti kapcsolat visszaállítása. A szlovák vasúttársaság szerint a határ menti közlekedés a MÁV teljes költségátvállalásával lenne csak lehetséges. Arra tehát nyitottak, hogy amennyiben a magyar fél az üzemeltetés árát vállalja, újból elinduljon a forgalom. Ez évente közel 180 millió forintba kerülne, amit a MÁV üzleti alapon nem tud bevállalni, ha azonban célzott támogatást kap a szaktárcától, már igen. Völner Pál levelében arra is kitért, fentiek ellenére is vizsgálja a minisztérium a Győr–Pozsony közötti vasúti személyforgalom újraindítását.