Legsötétebb nap: ezentúl csak ideológiai meggyőződésből lehet hazát árulni, pénzért már nem

Kíváncsian várjuk, hányan maradnak ügynökök így a terepen, hogy le kell költözniük az emberek közé a hóhatár feletti villából.

Parlamenti vizsgálóbizottság alakult a MÁV 2002 és 2010 közötti szerkezetátalakításának és a leánytársaságok privatizációjának vizsgálatára. A testület ülésén a MÁV elnök-vezérigazgatója a vasúttársaság fő gondjaiként az alulfinanszírozottságot és a stratégia hiányát nevezte meg.
A MÁV gondjai a vasúti személyszállítás és infrastruktúra alulfinanszírozásából, illetve a konszenzuson alapuló stratégia hiányából adódnak – mondta Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az Országgyűlés MÁV vizsgálóbizottsága ülésén. A testületet a MÁV 2002 és 2010 közötti szerkezetátalakításának és a leánytársaságok privatizációjának vizsgálatára hozták létre, de arra is keresik a választ, hogyan lehetne hatékonyabbá tenni a társaságot.
Manninger Jenő, a testület fideszes elnöke a közrádió reggeli műsorában elmondta: gond, hogy több esetben - például a pályakarbantartás és a pályaépítés esetében - nincs valódi verseny. Emellett kitért arra, hogy egy sor céget hoztak létre, amire nem lett volna szükség. Ezt szintén vizsgálni fogják. Manninger szerint a MÁV-nak komoly lehetőségei vannak az elővárosi közlekedésben, illetve az InterCity-járatok üzemeltetésében, ehhez azonban biztosítani kell az anyagi forrásokat.