Ugyan kedvezményesebb lehetne Magyarország számára a Malév helyzetét csődeljárással, mint reorganizációval megoldani, ez azonban orosz gazdasági érdekekbe ütközne és kemény válaszlépésekhez vezethetne. Az Index információi szerint ezért valószínűbb a hosszabb és költségesebb újraszervezés.
Kényes helyzetbe került a kormány a Malév körül kötött szerződések következtében - értesült az Index. A cég több okból is veszteséges: helytelen üzleti modellt követett, amikor megpróbált hagyományos légitársaságként fapados áron jegyeket eladni, és az évek alatt felgyűlt adósságainak törlesztése is komoly hátrányt jelent. Így természetes lépés lehetne egy csődeljárás után újraszervezni a légitársaságot, azonban ez több tízmilliárd forintos veszteséget eredményezne a hitelezőnek - az orosz VEB banknak. A pénzintézet felügyelőbizottsági elnöke pedig nem más mint Vlagyimir Putyin orosz miniszterelnök. Ilyen hitelező esetén nem egyértelmű a kemény fellépés, hiszen végső soron a magyar kormány a hazánkba érkező földgázt kontrolláló orosz állammal tárgyal.
Nem ekkora jelentőségű, de szintén fennáll az a lehetőség, hogy a Budapest Airport Zrt. is perelhet egy Malév-csőd esetén, ugyanis a légitársaság tetemes összeggel tartozik a vállalatnak - annak privatizációs szerződése szerint pedig kártérítési igénye van, ha pénzügyi helyzete a magyar állam hibájából romlik meg. Ilyen háttérrel vélhető, hogy a kormány nem a gyors csődeljárást, hanem az évekig tartó reorganizációt választja. Ennek viszont jelentősek lehetnek a költségei és az Európai Unió kikötései szerint az állam csupán ideiglenes tulajdonos lehet. Így még évekig kerülhet az adófizetőknek jelentős összegbe a Malév - viszont az ezután következő helyzet bizonytalan lesz.