Buszgarázsokat privatizálna a BKV?

2010. augusztus 06. 08:48

Valószínűleg már a következő városvezetés dönt arról a Népszava birtokába került belső szakértői anyagról, amely szerint jobban megérné a jelenlegi járatszintű alvállalkozói üzemeltetésnél, ha a BKV komplett telephelyeket, illetve autóbuszos ellátási körzeteket adna magántulajdonba.

2010. augusztus 06. 08:48

Egy belső szakértői anyag azt javasolja a BKV-nak, hogy építse le az önköltségének 40 százalékát kitevő állandó költséget, azaz adja el vagy tartósan adja bérbe telephelyeit és karbantartóbázisait, ez ugyanis létszámcsökkentéssel, megtakarítással jár, az alvállalkozói üzemeltetésű vonalak számának növekedése pedig a monopolhelyzetben lévő BKV tevékenységének részleges privatizálását jelentheti.

Két buszgarázs jöhet szóba: a kelenföldi és a dél-pesi. A BKV abban az esetben értékesítheti vagy adhatja bérbe a garázsokat, ha a leendő vállalkozónak van saját telephelye. A bérbeadás hosszú távon havi több tízmilliós bevételt hozhat, míg az eladás egyszeri, de jelentős, garázsonként 1-1 milliárdos összeget. A Népszava cikke szerint várhatóan csak a következő városvezetés dönt a buszgarázsok sorsáról.

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
gilyanpeter
2010. augusztus 06. 16:28
Demszkyék még a választás előtt szétdobnak egy két garázst a haverok között. Remek.
adam
2010. augusztus 06. 12:05
Miért vagytok ilyen kis nyuszik? Miért nem adjátok egyből el az egészet egy kis zsebpénzért, meg néhány elvtárs utófoglalkoztatásáért cserébe? Van még két hónap, hajrá!
hori77
2010. augusztus 06. 12:00
ezt az idióta ötletet...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!