Az LMP teljesen átszabná a budapesti közigazgatást: álláspontjuk szerint ugyanis a jelenlegi struktúra nemcsak átláthatatlan, az állampolgároktól is távol került. Az LMP azt szeretné elérni, hogy a fővárosi önkormányzat határozza meg a stratégiákat és az összbudapesti ügyeket, a kerületek pedig végrehajtanák ezeket - így kerülné el a párt, hogy egyes kerületek keresztbe tegyenek a fővárosi érdekeknek. Ezzel együtt az ökopárt fontosnak tartja a Székesfehérvártól Hatvanig terjedő agglomeráció fejlesztésének összehangolását, ezért egy Nagy-Budapest Tanács felállítását hoznának létre a feladatra.
Az agglomerációs keretekben való gondolkodás hatja át a párt közösségi közlekedést érintő terveit is: a jelenleg is létező Budapesti Közlekedési Szövetségből egy mindent összefogó hatóságot csinálnának, amely kidolgozná a stratégiákat, a menetrendeket, és megrendelné a szolgáltatást a BKV-től és a többi cégtől. A négyes metró második ütemét el sem kezdenék: inkább villamos- és vasúti pályában gondolkodnak. Behajtási díjat hoznának létre, ez olyasmi lenne, mint a dugódíj. Több beleszólást engedne a párt a helyi önkormányzati döntésekbe: olyan részvételi költségvetést képzelnek el, melyben bizonyos pénzösszegek felhasználásáról az állampolgárok erős ajánlásokat tudnának megfogalmazni. Az LMP szerint ezzel az adózási kedv is nőne.
A hajléktalankérdést több önkormányzati szociális bérlakással oldaná meg a párt a meglévő lakásállományon belül. Az LMP a panelfelújítási programot a hagyományos technológiával épült házakra is kiterjesztené, valamint azt is el szeretnék érni, hogy minden házhoz tartozzon szelektív hulladékgyűjtő.