Bénul a BKV

2010. január 04. 08:36

Több száz BKV-járművet nem tudtak üzembe állítani.

2010. január 04. 08:36
Több száz járművet nem tudott a BKV üzembe állítani hétfő reggel. A problémát az okozza, hogy január elsejétől a cég a munka törvénykönyve szerint működik - közölte Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője. Jelenleg az is kérdéses, hogy a pihenőidők változása miatt a napközbeni menetrendet mennyire tudják majd tartani - mondta Nemes Gábor, hozzátéve: az úgynevezett kocsikiadás lassulása miatt már most sem tartható a menetrend.
 
Kifejtette: a munka törvénykönyve számos ponton eltér az eddigi kollektív szerződéstől, így a járművek üzembe állítása sem megy olyan gördülékenyen, ez okozza a problémát. További gondot okoz, hogy a munkavállalóknak nincs munkaszerződésük és ez törvénytelen. Emiatt az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőségnél (OMMF) is panaszt tettek.
 

Összesen 9 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Öreg
2010. január 05. 16:33
Honphi! Épp azért válaszoltam, mert az x behuzását az érinti, ami vele nap-nap történik és nem a kormány fennkölt dicsekvése, hogy milyen jól mennek a dolgok. Ha valamiben egyetértünk, akkor ne vitatkozzunk. De van egy más felvetésem: Mi lenne a BKV-vel, ha ugy rászálnának a rendőrők, mint pl. a camionosokra. A végeállomáson várnák a buszt, megnéznék, mennyit vezetett a gépkocsivezető és ha a 4,5 órát tullépte- mert a fordulóközi pihenő tul rövid ahhoz, hogy pihenőnek elfogadják- nagyon komoly büntetés/akár több 10000 Ft/ lenne a jutalma, hogy ilyen szar állapotu jármüvekre felül. Pedig a nemzetközi /uniós/ rendelet nem tesz kivételt a jármüvezetésben aszerint, hogy városi forgalom, vagy országuti vezetéssel tellik az idő. És teljesen törvénytelen az osztott munkaidő is, mert a pihenő idő a két müszak között 30-60 perc, azután ujra 4,5 óra és azt követően legalább 9 óra. A BKV sofőrök a kollektiv szerződésben feloldást nyertek ezalól, de mivel nincs kollektiv szerződés, érvényes az általános szabályozás! És a havi munkaidő is szabályozott és a kollektiv szerződés 300 órája a nemzetközileg érvényes szabály szerint már nem is pénzbüntetést, hanem a forgalomból való kizárást jelenti. / Ez a camion sofőröknél nagyon hamar megy/
mantga
2010. január 04. 21:53
jó az iMAN hozzászólása,s ez még csak a kezdet,bár sok még a Maguk szerint jól fizetett BKV-sok száma
iMan
2010. január 04. 15:34
Kérném a BKV rövidítést értelmezni: a Bénult Közlekedés Vállalata
sergei
2010. január 04. 15:27
Csak Marinéni meg nem internetezik.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!