Bénul a BKV

2010. január 04. 08:36

Több száz BKV-járművet nem tudtak üzembe állítani.

2010. január 04. 08:36
Több száz járművet nem tudott a BKV üzembe állítani hétfő reggel. A problémát az okozza, hogy január elsejétől a cég a munka törvénykönyve szerint működik - közölte Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője. Jelenleg az is kérdéses, hogy a pihenőidők változása miatt a napközbeni menetrendet mennyire tudják majd tartani - mondta Nemes Gábor, hozzátéve: az úgynevezett kocsikiadás lassulása miatt már most sem tartható a menetrend.
 
Kifejtette: a munka törvénykönyve számos ponton eltér az eddigi kollektív szerződéstől, így a járművek üzembe állítása sem megy olyan gördülékenyen, ez okozza a problémát. További gondot okoz, hogy a munkavállalóknak nincs munkaszerződésük és ez törvénytelen. Emiatt az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőségnél (OMMF) is panaszt tettek.
 
Nemes Gábor szerint minden nap ez várható és keddtől valószínűleg még erősebben jelentkezik majd a probléma. Bár a BKV már január elsejétől a munka törvénykönyve szerint működik, az ünnepek után még ritkább menetrend szerint közlekedtek a járatok. (MTI) 

Összesen 9 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Öreg
2010. január 05. 16:33
Honphi! Épp azért válaszoltam, mert az x behuzását az érinti, ami vele nap-nap történik és nem a kormány fennkölt dicsekvése, hogy milyen jól mennek a dolgok. Ha valamiben egyetértünk, akkor ne vitatkozzunk. De van egy más felvetésem: Mi lenne a BKV-vel, ha ugy rászálnának a rendőrők, mint pl. a camionosokra. A végeállomáson várnák a buszt, megnéznék, mennyit vezetett a gépkocsivezető és ha a 4,5 órát tullépte- mert a fordulóközi pihenő tul rövid ahhoz, hogy pihenőnek elfogadják- nagyon komoly büntetés/akár több 10000 Ft/ lenne a jutalma, hogy ilyen szar állapotu jármüvekre felül. Pedig a nemzetközi /uniós/ rendelet nem tesz kivételt a jármüvezetésben aszerint, hogy városi forgalom, vagy országuti vezetéssel tellik az idő. És teljesen törvénytelen az osztott munkaidő is, mert a pihenő idő a két müszak között 30-60 perc, azután ujra 4,5 óra és azt követően legalább 9 óra. A BKV sofőrök a kollektiv szerződésben feloldást nyertek ezalól, de mivel nincs kollektiv szerződés, érvényes az általános szabályozás! És a havi munkaidő is szabályozott és a kollektiv szerződés 300 órája a nemzetközileg érvényes szabály szerint már nem is pénzbüntetést, hanem a forgalomból való kizárást jelenti. / Ez a camion sofőröknél nagyon hamar megy/
mantga
2010. január 04. 21:53
jó az iMAN hozzászólása,s ez még csak a kezdet,bár sok még a Maguk szerint jól fizetett BKV-sok száma
iMan
2010. január 04. 15:34
Kérném a BKV rövidítést értelmezni: a Bénult Közlekedés Vállalata
sergei
2010. január 04. 15:27
Csak Marinéni meg nem internetezik.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!