A 2024-es év eredményeire való visszatekintés mellett hazai trendekről, illetve a longevity turizmusról beszélt Orbán Ráhel, a BDPST Koncept alapítója.
Az európai akkumulátorgyártás fellegvárának szánt Northvolt összeomlása kijózanító pofon volt a merész tervek szószólóinak. A történet visszatért önmagába, a világ legnagyobb gyártója, a CATL pedig máris bejelentette, hogy új beruházásba kezd – ezúttal Spanyolországban.
p
3
0
7
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 1 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bmucsai
2009. október 29. 12:20
Miért is drága a metró? A válasz az érdekviszonyokban keresendő!
Tudomásom szerint a tervezési díj a beruházás
értékének meghatározott százaláka lehet, mondjuk 3%. 100 milliárd Ft értékű beruházás esetén 3 milliárd Ft, 540 milliárd Ft esetén 15 milliárd Ft. Tehát a tervezőnek nem mindegy mennyi pénzt keres. Ezért az új metró állomások templomi méretű belső terekkel, drága építészeti megoldásokkal lettek tervezve. Persze, hogy a kivitelező se járjon rosszul, úgy kell tervezni, hogy legyen lehetőség
pótmunkákra is.Ha mondjuk egy 30 milliárd Ft-os építménynél 40 milliárd Ft pótmunka szükségeltetik, felvetődik a kérdés ki irányít kit. Adott esetben a kivitelező irányítja a
beruházót. Ennyi pénzből rengeteget lehet visszaosztani!
Lehet, hogy sokan megvezették Demszkit, de akkor is egy hülye állat. (Lásd milliós zebra festés Hírtv.)
Ugyanakkor a hülyeség se mentesít a felelősség alól!
Lehet drágítani a beruházást a műszaki követelmények állandó változtatgatásával. Politikai érdekek miatt újabb és újabb
ötletek merülnek fel, és emiatt újra és újra át kell tervezni az építményeket. A módszer az útépítéseknél dívik.
A tervező lelkesen készíti az újabb és újabb terveket, ( plusz pénz) az építmény egyre bővül, drágul.
Nem a műszaki - gazdaságossági, hanem a lobbi érdekek határozzák meg az építmény szerkezetét.
A módszerek célja az adófizetők pénzének elherdálása. A politikusok felelősségrevonása elengedhetetlen!