Négyes metró: elszámoltatás

2009. október 28. 14:11

A metrót be kell fejezni, de el is kell számolni vele - mondta Orbán Viktor.

2009. október 28. 14:11

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bmucsai
2009. október 29. 12:20
Miért is drága a metró? A válasz az érdekviszonyokban keresendő! Tudomásom szerint a tervezési díj a beruházás értékének meghatározott százaláka lehet, mondjuk 3%. 100 milliárd Ft értékű beruházás esetén 3 milliárd Ft, 540 milliárd Ft esetén 15 milliárd Ft. Tehát a tervezőnek nem mindegy mennyi pénzt keres. Ezért az új metró állomások templomi méretű belső terekkel, drága építészeti megoldásokkal lettek tervezve. Persze, hogy a kivitelező se járjon rosszul, úgy kell tervezni, hogy legyen lehetőség pótmunkákra is.Ha mondjuk egy 30 milliárd Ft-os építménynél 40 milliárd Ft pótmunka szükségeltetik, felvetődik a kérdés ki irányít kit. Adott esetben a kivitelező irányítja a beruházót. Ennyi pénzből rengeteget lehet visszaosztani! Lehet, hogy sokan megvezették Demszkit, de akkor is egy hülye állat. (Lásd milliós zebra festés Hírtv.) Ugyanakkor a hülyeség se mentesít a felelősség alól! Lehet drágítani a beruházást a műszaki követelmények állandó változtatgatásával. Politikai érdekek miatt újabb és újabb ötletek merülnek fel, és emiatt újra és újra át kell tervezni az építményeket. A módszer az útépítéseknél dívik. A tervező lelkesen készíti az újabb és újabb terveket, ( plusz pénz) az építmény egyre bővül, drágul. Nem a műszaki - gazdaságossági, hanem a lobbi érdekek határozzák meg az építmény szerkezetét. A módszerek célja az adófizetők pénzének elherdálása. A politikusok felelősségrevonása elengedhetetlen!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!