A BKV-nál kifizetett másfél milliárd forintnyi végkielégítések ügyében harmadik alkalommal tartottak meghallgatást. Az albizottság kérdéseinek kiemelt címzettje Budapest főpolgármestere lett volna, Demszky Gábor azonban nem jelent meg a bizottság ülésén. Helyette Horváth Csaba BKV-ért felelős főpolgármester-helyettes válaszolt a képviselők kérdéseire. Rajta kívül a BKV igazgatóságának elnöke és a Pénzügyminisztérium szakállamtitkára is beszámolt a bizottságnak.
A meghallgatáson kiderült: A BKV igazgatósága soha nem vizsgálta a cég bérszerkezetét és a kiugró végkielégítésekről nem volt tudomásuk, jóllehet a veszteséget és a BKV üzleti tervét mindig áttekintették. Tóthfalusi György Pál, a BKV igazgatóságának elnökének beszámolójából az ellenőrző bizottság nagy meglepetésére kiderült, hogy a BKV-t érintő fontos kérdések mindig a fővárosnál dőlnek el, és a főváros vezetésének nagyobb befolyása van a közlekedési vállalat ügyeiben, mint magának az igazgatóságnak. A bizottság kérdéseire Horváth Csaba közölte: a BKV irányítását a fővárosi közgyűlés szakbizottságai végezték, és a BKV kérdéses ügyeiben a gazdasági bizottság hozott döntéseket. A bizottság elnökét két hét múlva hallgatja meg az ellenőrző bizottság.
A költségvetés évente 35 milliárd forint normatív támogatást nyújt közösségi közlekedésre 2007 és 2010 között. Ebből a BKV évente 32 milliárdot kap, emellett további 21 milliárd folyik a vállalathoz évente a fogyasztói árkedvezmények kompenzálására - számolt be a Pénzügyminisztérium szakállamtitkára. Az említett támogatásokon kívül a BKV időnként egyéb támogatásokat is kap az államtól külön alkuk keretében, felhalmozott adósságai fedezésére.A költségvetés tehát szinte csak a BKV-t támogatja, miközben legalább 20 hasonló, összességében nagyobb közlekedési vállalat van az országban.
A főváros döntött a hatalmas BKV-végkielégítésekről (Hírszerző)