„Meg van a megállapodás, nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban!
Úgy tűnik, utolsó utáni pillanatban győzött a józan ész. Frans Timmermans és Volker Wissing is Twitter üzenetben jelezte, hogy az EU 2035 után is engedélyezi a CO2 semleges szintetikus üzemanyagokkal hajtott belsőégésű motorokkal ellátott autók forgalomba helyezését új jármű kategóriában.
»Az út szabad: Európa technológia semleges marad« írta Wissing, a német közlekedési miniszter, aki megakasztotta a belsőégésű motorok tiltását célzó EU-s törvényt, amely értelmében 2035 után lényegében csak elektromos autókra kellett volna áttérnie az autóiparnak.
Feltétel, hogy azok az autók, amelyek 2035 után lesznek új autóként forgalomba helyezve, és belsőégésű motorral működnek, kizárólag nem fosszilis alapú, úgynevezett E-fuel-okat tankolhassanak. Ennek ellenőrzésére és betartására az EU-nak ki kell dolgoznia egy szabályrendszert. »E-fuels only« lesz a kategória neve, és legkésőbb 2024-ig be kell vezetni az ezzel kapcsolatos törvényi kereteket.
»Lehetőséget biztosítunk Európának azzal, hogy fontos opciókat tartunk meg klíma semleges és elérhető mobilitás kapcsán« folytatta a német közlekedési miniszter.
Belsőégésű reneszánsz ettől még nem lesz, de legalább nem folytatjuk Európában a dogmatikus különutasságot, amely szembe megy a világgal. Technológiák kiegészítik egymást, jól értelmezett célok mentén pedig technológia semleges és verseny alapú megoldások biztosan messzebbre visznek bennünket, mint az eurokraták tervgazdasága. Igazán remek fejlemény ez!”
Nyitókép: Dursun Aydemir / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP