Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Mennyi mindenben hazudhattak az elmúlt években a független-objektívek? Mennyi kamuhírt oszthattak meg?
„Az önmagában nem újdonság, hogy a dollármédia hazudik. Sokszor megteszik. Az viszont sokkal érdekesebb, hogy milyen szándékból teszik mindezt.
Vasárnap derbi volt. Fradi-Újpest. Bárhol is áll a tabellán a két csapat, ez mindig más, mint a többi mérkőzés. Ennek megfelelően készültek a Fradi ultrái, akik egy hatalmas élőképpel, úgynevezett koreóval fogadták a csapatot. A zöld-fehér mellett feltűnt a kék és a piros szín is.
Ekkor beindultak a ballibsik! Egyből elkezdtek cikket gyártani, hogy a Fradi drukkerek oroszbarátok, Putyin-pincsik és hasonlók.
Az a helyzet, hogy szó sem volt oroszpártiságról. A Ferencváros szurkolói a Rapid Wien bécsi baráti csapatról, pontosabban az ő drukkereikről emlékeztek meg.
A bécsi gárdának a színei a zöld-fehér mellett a kék és piros.
Amikor rájöttek, hogy mennyire oktondiak, akkor törölték a cikket.
Ugyanezt egyébként bejátszotta az ATV-s Egri Viktor is, a történetének a szépsége, hogy egyébként egy „sportriporterről” beszélünk. El lehet képzelni, mennyire komoly szakmai nívót képviselhet.
Persze, csak az nem hibázik, aki nem dolgozik, de itt nem erről van szó. A dollármédia tudatosan hazudik és hergel minden ellen, ami a magyarságot, közösséget, büszkeséget jelenteni.
Nekik fáj, ha sikereket ér el egy magyar csapat, nekik gondjuk van, ha fejlődik a hazánk és még sorolhatnák.
Fizetett bomlasztók. Pontosabban külföldről fizetett bomlasztók.”
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt