Breaking news: Karácsony Gergely tényleg meghátrál, és feladja a dugódíj tervét?

2022. december 03. 12:51

Valóban véget ér az autósüldözés?

2022. december 03. 12:51
null
Fürjes Balázs
Fürjes Balázs
Facebook

„Megnyugodhatnak a Budapest külső kerületeiben és az agglomerációs gyűrűben élők? Karácsony Gergely valóban hátraarcot csinál és ejti a dugódíj bevezetését?

A héten a főpolgármester a Partizánban adott interjújában korábbi harcos dugódíjpárti kijelentéseivel szemben végre elismerte: a dugódíj rossz eszköz, nem éri meg, nincs értelme Budapesten bevezetni. Ez a magát zöldpolitikusként eladni akaró főpolgármester részéről teljes önfeladás: a dugódíj (behajtási díj) bevezetése szerepelt Karácsony választási programjában és azt többször beígérte még erre a ciklusra. Minek higgyenek most a budapestiek?

Mi biztosan nem változtatjuk meg álláspontunkat: megakadályozzuk a dugódíj bevezetését, mert nem így kell megoldani Budapest és a várostérség valóban súlyos közlekedési problémáit.

Én egy három elemből álló, a főváros és kormány konstruktív együttműködésében megvalósítható megoldáscsomagban hiszek:

  1. A tömegközlekedés mennyiségi és minőségi fejlesztése. Eredmény: gyorsabb, kényelmesebb, megbízhatóbb, több kapcsolatot és átszállást biztosító közösségi közlekedés.
  2. A hiányzó északi és déli peremhidak (Aquincumi, Galvani) és a hozzájuk tartozó külső körúti elemek megépítése. Eredmény: közvetlen kapcsolat a külső városrészek között, rövidebb utazások, a belvárosi forgalom jelentős csökkentése (napi 80 ezer autó).
  3. P+R- és B+R-parkolók építése a külső csomópontokon. Eredmény: akik befelé tartanak, biztonságosan le tudják tenni az autót.

A dugódíj alapvetően hibás eszköz, amely nem megoldja, csak tetézi a bajt. Autóval járni nem deviancia! A külső kerületek és az agglomeráció lakói közül sokan használnak autót munkájukhoz, a munkába járáshoz, a gyerekek fuvarozásához, a családi élet szervezéséhez. Márpedig Budapest nem csak a belvárosból áll! A külső kerületekben élőket is megilleti a város szabad használata.

A baloldali pártokkal ellentétben mi hiszünk a szabad választás lehetőségében, nem szeretnénk megszabni, hogyan éljék mindennapjaikat a budapestiek és mivel közlekedjenek.

Üldözés és megbélyegzés helyett versenyképes, azaz vonzó választási lehetőségeket kell teremteni, hogy az emberek maguk válasszák a javuló, megbízható közösségi közlekedést!”

Nyitókép: Facebook

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 72 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
FeketeFehér
2022. december 03. 19:23
Visszatérve Fürjes Balázsra. "A tömegközlekedés mennyiségi és minőségi fejlesztése" Nyilván ezért akadályozta a fideszes kormányzat a villamosbeszerzések folytatását. A fidesz ott tesz alá a budapestieknek, ahol csak tud. Tarlós meg elképesztően szervilis és vacak polgármester volt, akinek úgy nagyjából nulla volt a jövőképe Budapest fejlődése kapcsán. Simán csak becsicskult a fideszes kormányzati elvárásoknak. Karácsony Gergő egy jóval magasabb minőség, mint Tarlós.
Lajoss
2022. december 03. 18:22
Balázs,jobb,ha szépen,csendben nyalod a Gergő fenekét..
lendvaiildiko
2022. december 03. 16:41
MI VAN A KLÍMA VÉSZHELYZETTEL? MI VAN AZ ÉN 20.000 HUF-os támogatásommal?
gacsat
2022. december 03. 16:04
Már a dugásért is fizetni kell? Vagy hatósági áras lett a Rosszlányok?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!