„Megnyugodhatnak a Budapest külső kerületeiben és az agglomerációs gyűrűben élők? Karácsony Gergely valóban hátraarcot csinál és ejti a dugódíj bevezetését?
A héten a főpolgármester a Partizánban adott interjújában korábbi harcos dugódíjpárti kijelentéseivel szemben végre elismerte: a dugódíj rossz eszköz, nem éri meg, nincs értelme Budapesten bevezetni. Ez a magát zöldpolitikusként eladni akaró főpolgármester részéről teljes önfeladás: a dugódíj (behajtási díj) bevezetése szerepelt Karácsony választási programjában és azt többször beígérte még erre a ciklusra. Minek higgyenek most a budapestiek?
Mi biztosan nem változtatjuk meg álláspontunkat: megakadályozzuk a dugódíj bevezetését, mert nem így kell megoldani Budapest és a várostérség valóban súlyos közlekedési problémáit.
Én egy három elemből álló, a főváros és kormány konstruktív együttműködésében megvalósítható megoldáscsomagban hiszek:
- A tömegközlekedés mennyiségi és minőségi fejlesztése. Eredmény: gyorsabb, kényelmesebb, megbízhatóbb, több kapcsolatot és átszállást biztosító közösségi közlekedés.
- A hiányzó északi és déli peremhidak (Aquincumi, Galvani) és a hozzájuk tartozó külső körúti elemek megépítése. Eredmény: közvetlen kapcsolat a külső városrészek között, rövidebb utazások, a belvárosi forgalom jelentős csökkentése (napi 80 ezer autó).
- P+R- és B+R-parkolók építése a külső csomópontokon. Eredmény: akik befelé tartanak, biztonságosan le tudják tenni az autót.
A dugódíj alapvetően hibás eszköz, amely nem megoldja, csak tetézi a bajt. Autóval járni nem deviancia! A külső kerületek és az agglomeráció lakói közül sokan használnak autót munkájukhoz, a munkába járáshoz, a gyerekek fuvarozásához, a családi élet szervezéséhez. Márpedig Budapest nem csak a belvárosból áll! A külső kerületekben élőket is megilleti a város szabad használata.
A baloldali pártokkal ellentétben mi hiszünk a szabad választás lehetőségében, nem szeretnénk megszabni, hogyan éljék mindennapjaikat a budapestiek és mivel közlekedjenek.
Üldözés és megbélyegzés helyett versenyképes, azaz vonzó választási lehetőségeket kell teremteni, hogy az emberek maguk válasszák a javuló, megbízható közösségi közlekedést!”
Nyitókép: Facebook