„A divatvilág évtizedek óta ontja magából a szemetet. A nagy cégek azonban nemcsak a materiális környezetszennyezésért vonhatóak felelősségre, hanem sok esetben világnézeti meggyőzés érdekében is futtatnak visszataszító, globális kampányokat.
Az LMBTQ-ideológia például rendszeresen visszatérő témája a divatipar szennyezésének.
Érdemes megemlíteni, hogy a zöldpártok, -mozgalmak és az emberjogi szervezetek sosem kérik számon a nagy divatcégeket, amiért éhbérért dolgoztatnak gyerekmunkásokat, illetve szeméttel töltik meg a speciális lerakóhelyeiket, mint amilyen például a Chilében található telep.
A szemérmes cinkosságot azonban időnként megtöri egy-egy gigabotrány. A divatcégek beteg lelkű tervezői időközönként túllőnek a célon, leplezetlen erkölcstelenségük pedig eléri az egyre közönyösebb közvélemény ingerküszöbét is. Ilyenkor a progresszív sajtó is kénytelen röviden beszámolni az aktuális eseményről.
Ez történt egy héttel ezelőtt is, amikor a Balenciaga néven futó világhírű spanyol luxusdivatház – amelynek egyik híres-hírhedt ügyfele Kim Kardashian – hatalmas botrányt keltett új gyermekkollekciójának fotósorozatával. A Toy Stories elnevezésű kampány részeként gyerekmodelleket fényképeztek, és a képeken a cég mackótáskáival pózolnak a modellek.”