Igazi dalos pacsirta lett Magyar Péter a kamerák kereszttüzében (VIDEÓ)
Aztán hátat fordított és elsétált.
Ismeretlen hátterű portálok, több tízmilliós hirdetések, külföldi szakértők.
„Ismeretlen hátterű portálok, több tízmillió forintnyi hirdetések, külföldi szakértők, háttérbe vonult baloldali politikusok. Úgy tűnik, a politikai Facebook oldalak által finanszírozott politikai tartalom a legújabb kampányfegyver. A hálózat felderítése során találtunk egy olyan céget is, amely Észtországból költött 47 millió 800 ezer forintot magyar kormánykritikus cikkek hirdetésére az elmúlt 30 napban. A szálak pedig Bajnai Gordonon túl, a brit munkáspárt ‘szakértőjén’ keresztül, a Nyílt Társadalom Alapítványig nyúlnak vissza.
A Facebook hirdetéstár-jelentést vizsgálva több olyan hirdetett oldalt is találunk, ami tetemes összeget költött az elmúlt 30 napban az oldalának hirdetésére, de korántsem számítanak beágyazottnak a magyar közéletben. A magyar belpolitikában legtájékozottabbak sem tudják felidézni, hogy mi az a roviden.info, pedig az elmúlt 30 napban 24 millió forintot költöttek hirdetésre. Ehhez hasonlít az ezvan.tv is, amely 37 millió forintot költött az elmúlt 30 napban. Kik ezek? Mi a céljuk? Honnan van ennyi pénzük? Ezekre a kérdésekre keressük a választ!
Mi a lényeg?
Az Ez Van nevű, 2000 követővel rendelkező Facebook oldalt hirdető ezvan.tv tulajdonosa az Oraculum 2020 Kft., ami a hírhedt EzaLényeg.hu felelős kiadója is. Az Oraculum 2020 Kft. tulajdonosa és ügyvezetője Páva Zoltán, a volt MSZP-s komlói polgármester és országgyűlési képviselő, idősebb Páva Zoltán fia. Ez a lényeg. Ebben az időszakban a legtöbbet költött oldal hazai viszonylatban az »Aktuális« nevű Facebook oldal, ami 52 millió forintot fizetett hirdetésre. Ezzel az oldallal gyakran találkozhatunk, 17 ezer követővel rendelkezik. A ranglista második helyezettje az »Erősítő«, ami 47 millió forintot költött hirdetésekre az elmúlt 30 napban.
Észtországból »erősítik« a kormánykritikus híreket
Az Erősítő honlapját megvizsgálva azt láthatjuk, hogy ez egy olyan platform, amin összeszedik az internet általuk legfontosabbnak ítélt tartalmait, és a honlap szerint »a ti támogatásotokkal eljuttatjuk azokat a közösségi média és digitális hirdetések útján minél több emberhez.« Az elmondásuk szerint a befolyó támogatások teljes összegét hirdetésekre fordítják. Később pedig a »hozzájárulások összegének növekedésével, a befizetések jutalékából tervezzük finanszírozni oldalunk működtetését.« Az Erősítő honlapján változtatás nélkül közölnek le cikkeket különböző hírportálokról. Ezeket a cikkeket választhatja ki a felhasználó szimpátia szerint, és a cikkre adhat támogatást. A honlapon szinte kivétel nélkül kormánykritikus sajtótermékektől jelenítenek meg cikkeket. Például: 444, Telex, HVG, Magyar Narancs, 168 óra, Magyar Hang, Azonnali, stb.”
Beindult Gyurcsány köre: milliókkal hirdetik az ellenzéki média cikkeit a Facebookon
A Telex, a HVG, a 444, a 24.hu, a Magyar Hang és a Válasz Online anyagait is propagálja Dessewffy Tibor észtországi cége. A választások közeledtével bővül a volt miniszterelnök befolyásolási portfóliója, a háttérben feltűnik Ficsor Ádám, Szigetvári Viktor és Bajnai Gordon is. Bővebben...