Magyar Péter megint túlálmodta magát, képzelgései egy Netflix-sorozatba valók
A messiás újabb rögzülése az, hogy Orbán Viktor Elon Musk segítségével akarja megnyerni a 2026-os országgyűlési választásokat.
Ismeretlen hátterű portálok, több tízmilliós hirdetések, külföldi szakértők.
„Ismeretlen hátterű portálok, több tízmillió forintnyi hirdetések, külföldi szakértők, háttérbe vonult baloldali politikusok. Úgy tűnik, a politikai Facebook oldalak által finanszírozott politikai tartalom a legújabb kampányfegyver. A hálózat felderítése során találtunk egy olyan céget is, amely Észtországból költött 47 millió 800 ezer forintot magyar kormánykritikus cikkek hirdetésére az elmúlt 30 napban. A szálak pedig Bajnai Gordonon túl, a brit munkáspárt ‘szakértőjén’ keresztül, a Nyílt Társadalom Alapítványig nyúlnak vissza.
A Facebook hirdetéstár-jelentést vizsgálva több olyan hirdetett oldalt is találunk, ami tetemes összeget költött az elmúlt 30 napban az oldalának hirdetésére, de korántsem számítanak beágyazottnak a magyar közéletben. A magyar belpolitikában legtájékozottabbak sem tudják felidézni, hogy mi az a roviden.info, pedig az elmúlt 30 napban 24 millió forintot költöttek hirdetésre. Ehhez hasonlít az ezvan.tv is, amely 37 millió forintot költött az elmúlt 30 napban. Kik ezek? Mi a céljuk? Honnan van ennyi pénzük? Ezekre a kérdésekre keressük a választ!
Mi a lényeg?
Az Ez Van nevű, 2000 követővel rendelkező Facebook oldalt hirdető ezvan.tv tulajdonosa az Oraculum 2020 Kft., ami a hírhedt EzaLényeg.hu felelős kiadója is. Az Oraculum 2020 Kft. tulajdonosa és ügyvezetője Páva Zoltán, a volt MSZP-s komlói polgármester és országgyűlési képviselő, idősebb Páva Zoltán fia. Ez a lényeg. Ebben az időszakban a legtöbbet költött oldal hazai viszonylatban az »Aktuális« nevű Facebook oldal, ami 52 millió forintot fizetett hirdetésre. Ezzel az oldallal gyakran találkozhatunk, 17 ezer követővel rendelkezik. A ranglista második helyezettje az »Erősítő«, ami 47 millió forintot költött hirdetésekre az elmúlt 30 napban.
Észtországból »erősítik« a kormánykritikus híreket
Az Erősítő honlapját megvizsgálva azt láthatjuk, hogy ez egy olyan platform, amin összeszedik az internet általuk legfontosabbnak ítélt tartalmait, és a honlap szerint »a ti támogatásotokkal eljuttatjuk azokat a közösségi média és digitális hirdetések útján minél több emberhez.« Az elmondásuk szerint a befolyó támogatások teljes összegét hirdetésekre fordítják. Később pedig a »hozzájárulások összegének növekedésével, a befizetések jutalékából tervezzük finanszírozni oldalunk működtetését.« Az Erősítő honlapján változtatás nélkül közölnek le cikkeket különböző hírportálokról. Ezeket a cikkeket választhatja ki a felhasználó szimpátia szerint, és a cikkre adhat támogatást. A honlapon szinte kivétel nélkül kormánykritikus sajtótermékektől jelenítenek meg cikkeket. Például: 444, Telex, HVG, Magyar Narancs, 168 óra, Magyar Hang, Azonnali, stb.”
Beindult Gyurcsány köre: milliókkal hirdetik az ellenzéki média cikkeit a Facebookon
A Telex, a HVG, a 444, a 24.hu, a Magyar Hang és a Válasz Online anyagait is propagálja Dessewffy Tibor észtországi cége. A választások közeledtével bővül a volt miniszterelnök befolyásolási portfóliója, a háttérben feltűnik Ficsor Ádám, Szigetvári Viktor és Bajnai Gordon is. Bővebben...