„Ismeretlen hátterű portálok, több tízmillió forintnyi hirdetések, külföldi szakértők, háttérbe vonult baloldali politikusok. Úgy tűnik, a politikai Facebook oldalak által finanszírozott politikai tartalom a legújabb kampányfegyver. A hálózat felderítése során találtunk egy olyan céget is, amely Észtországból költött 47 millió 800 ezer forintot magyar kormánykritikus cikkek hirdetésére az elmúlt 30 napban. A szálak pedig Bajnai Gordonon túl, a brit munkáspárt ‘szakértőjén’ keresztül, a Nyílt Társadalom Alapítványig nyúlnak vissza.
A Facebook hirdetéstár-jelentést vizsgálva több olyan hirdetett oldalt is találunk, ami tetemes összeget költött az elmúlt 30 napban az oldalának hirdetésére, de korántsem számítanak beágyazottnak a magyar közéletben. A magyar belpolitikában legtájékozottabbak sem tudják felidézni, hogy mi az a roviden.info, pedig az elmúlt 30 napban 24 millió forintot költöttek hirdetésre. Ehhez hasonlít az ezvan.tv is, amely 37 millió forintot költött az elmúlt 30 napban. Kik ezek? Mi a céljuk? Honnan van ennyi pénzük? Ezekre a kérdésekre keressük a választ!