„Az új szentendrei állomáson: új, közös, színvonalas, fedett buszpályaudvar és hév-állomás, akadálymentes peronok korszerű utastájékoztatással, 400 P+R férőhely, új parkolóház, 300 B+R biciklitároló, megújult közterületek, több zöld, új kereskedelmi funkciók és új akadálymentes kapcsolat létesül a 11-es úton át Szentendre belvárosába. A H5-ös szentendrei hév rekonstrukciójának részleteit, ezen belül Szentendre végállomásának teljes körű átépítési terveit ismertettük ma Vitályos Eszter európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkárral.
A H5-ös a legnagyobb forgalmú hév Budapest elővárosában, naponta 116 ezer ember veszi igénybe, a szentendrei végállomás azonban nemcsak közlekedési, hanem kereskedelmi funkciókat is betöltött, ezért mi arra törekszünk, hogy ne csak a telekhatárokon belül gondolkodjunk a felújításkor, hanem egy új városközpontot hozzunk létre a városban, fejlett közlekedési kapcsolatokkal, és minél több zöldterülettel, teljesen integrált, a hévvel közösen fedett buszpályaudvarral. Vitályos Eszter idén a nyáron azt kezdeményezte, hogy a nagy beruházás keretében a csomópont tervei így készüljenek el, a tavasszal leégett élelmiszeráruház területére is kiterjedően. Ezt a kérést teljesítettük, a BFK elkészítette a koncepcionális terveket, amelyeket bemutattunk a nyilvánosságnak és ismertetjük Szentendre önkormányzatával is természetesen. Mint államtitkár asszony ma elmondta: a térségben készült közvéleménykutatás szerint az emberek 82%-a a legjelentősebb problémának a közlekedést tartja a Pilis-Dunakanyar térségében.”
Látványterv: BFK / Utiber / Építész Studió