Szülők a propaganda ellen: Magyarország példája

2021. december 03. 21:38

Az Egyesült Államokban továbbra is gyerekek milliói vesznek részt átpolitizált oktatásban.

2021. december 03. 21:38
null
Stephen Sholl
The Epoch Times

Míg az újonnan megválasztott kormányzó, Glenn Youngkin nemrégiben aratott győzelme Virginiában jelentős visszalépést jelent azoknak, akik a kritikai fajelmélet és más baloldali tantervek iskolai bevezetését szorgalmazzák, ez semmiképpen sem jelenti ezen erők végleges vereségét. Youngkin csak 65 000 szavazattal nyert, és azok a körzetek, amelyekben a leginkább radikalizálódott iskolaszékek vannak, mint például szülővárosomban és Loudoun megyében, továbbra is arra a jelöltre szavaztak, aki úgy gondolta, a szülőknek nem szabad beleszólniuk az iskolai oktatásba.

Az Egyesült Államokban továbbra is gyerekek milliói vesznek részt átpolitizált oktatásban, és nincs reális esély az állami vagy helyi közigazgatás megváltoztatására. Még ha a szülők úgy is döntenek, hogy otthon tanítják gyermekeiket, a jelenlegi helyzet gyakran szükségessé teszi, hogy főiskolára küldjék őket, olyan intézményekbe, amelyeket régóta a baloldal ural. A szilárdan konzervatív államokban élő szülők szintén szembesülnek ezzel a nehézséggel, mivel a legtöbb kormányzónak utána kellene járnia és le kellene számolni a saját állami egyetemein jelen lévő radikális tanárokkal. Így a gyerekek nevelése ezekben az államokban gyakran azt jelenti, hogy számtalan, woke-ok uralta oktatási intézményhez kell igazodni.

Noha ez reménytelen helyzetnek tűnhet a gyermeket nevelők számára, a szülőknek be kell látniuk: annak ellenére, hogy gyermekeik nagymértékű politikai befolyással szembesülhetnek az iskolában, az egyetemen és a társadalomban egyaránt, mégis a szülők jelentik a legjelentősebb erőt gyermekeik nevelésében.

Tudjuk ezt, mert éppen 65 évvel ezelőtt Magyarországon a szülők egy olyan generációt neveltek fel, amely fellázadt a baloldali totalitarizmus ellen és amely esemény megrázta a Szovjetuniót.

Ez az »ellensúly« szerte Magyarországon elterjedt és sok magyar család ellenpontozta is a »propagandaiskolák« ideológiai prédikációit. Egy magyar, akivel találkoztam, elmondta, hogy az 1950-es években a családjával folytatott számos beszélgetése végződött azzal, hogy »erről egy szót sem az iskolában«. Ezekben a titkos otthoni beszélgetésekben a szülők, miután fárasztóan hosszú műszakokban dolgoztak, mégis időt szakítottak arra, hogy megtanítsák gyermekeiket a vallásra, a történelemre és a kultúrára. Mivel a magyar kultúrát, mely az egyedülálló nemzeti történelemen, vallásosságon és a Nyugathoz való kötődésen alapult az állami oktatási rendszer teljes mértékben elítélte, a szülők feladatává vált, hogy hagyományaikat, tudásukat, történelmüket továbbadják gyermekeiknek.

Ez tette lehetővé a tanulóknak, hogy átlássák azokat a hazugságokat, amelyeknek az iskolában ki voltak téve. Amikor reformot követelve kivonultak az utcára, majd később hősiesen harcoltak a Vörös Hadsereg ellen, olyan generációs tudást hordoztak, amely arra sarkallta őket, hogy fellázadjanak az ellen, amiről tudták, hogy rossz. Bár az 1956-os forradalmat leverték, és a szabadság álmát elhamvasztották, a magyar szülők újra felvették gyermekeik pajzsaként és útmutatójaként betöltött szerepüket a folytatódó kommunista uralommal szemben. Amikor a rendszer a nyolcvanas évek végén kezdett összeomlani, a főiskolások és a magyar fiatalok ismét nagy szerepet játszottak a kommunista rendszer lebontásában, az 1989-es úgynevezett kerekasztal-beszélgetésekben és az 1990-es első demokratikus választásokon Magyarországon.

Az 1956-os példát és általában véve Magyarország kommunizmussal kapcsolatos tapasztalatait tanulmányozva némi reményt meríthetünk ebből az epizódból; még egy széles körben elterjedt, szervezett propagandakampány sem feltétlenül sikeres. Ennek a reménynek azonban együtt kell járnia annak tudatával, hogy a kommunista oktatási rendszer Magyarországon csak azért bukott meg, mert a családi nevelés sikeres volt.

Amíg teljes oktatási rendszerünket, az állami, a magán- és a főiskolai oktatást vissza nem hódítjuk a baloldali ideológia karmaiból, addig minden szülő feladata, hogy felkészítsen és felneveljen egy olyan nemzedéket, amely képes ellenállni a baloldali ideológia hatásainak. Kétségtelen tehát, hogy a szülők elkötelezettsége a gyermeknevelésben sokkal fontosabb, mint a kormányzó személye és az iskolaszék összetétele.

(Stephen Sholl a Mathias Corvinus Collegium vendégmunkatársa. Korábban a Magyar Nemzeti Emlékezet Bizottságának, a kommunizmus magyarországi hagyatékát vizsgáló független kutatóintézetnek volt munkatársa.)

Fotó: MTI Fotó: E. Várkonyi Péter

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 24 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
-Zsolt-
2021. december 05. 01:26
"Az Egyesült Államokban továbbra is gyerekek milliói vesznek részt átpolitizált oktatásban." Magyarországon is.
Mykee
2021. december 04. 09:36
Szerencsere nalunk ezen csodalatos kormanyzat emberei dontik el mit tanuljanak a gyerekek az altalanos iskolaban. Igy politikailag teljesen fuggetlen tananyaggal latjak el az ifjusagot. Aztan johet a vilagszinvonalu szakkepzes vagy a mar mar szinte felulmulhatatlan termeszetesen a gyarakban is hasznalhato tudast ado felsooktatas. Termeszetesen ezt is politikamentes vezetesu alapitvanyok iranyitjak. Nem lennek most az imperialistak helyeben.
péterx
2021. december 04. 07:25
Ez az igazság.
darázs
2021. december 04. 07:11
igyekeznetek kell maximum 50 évetek van rá Magyarország bizonyítja azt is hogy a büdöskomcsik ennyi idő alatt a lakosság majd 50%át a maguk gombájává alakították. Ezért van az hogy a választások eredménye nem a józan ész alapján dől el.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!