„Van egy Parászka Boróka nevezetű hölgy (?) aki már régen a bögyömben van. Az illető súlyosan beteg, illetve végzetes libsizmusban szenved, amelyet – sajnálatos módon – már nem tud kiheverni, úgyhogy ki kell mondanunk, hogy immár menthetetlen. Az egyik utolsó írásában sorra veszi szinte az összes hibát, amelyet el szokott követni. Nem kevés az. Zárójel. Wahorn András, akiről szó van, egy érdekes eset, és aki előítéletekkel közelít hozzá, az hamar furcsa utakra téved. Gulyás Marxi is így járt. Gondolta, egy »ellenzéki« jól jöhet most, de fordítva sült el az egész, hiszen Wahorn nem ellenzéki, hanem maga az ellenkezés. Valahogyan a cigányokra terelődött a szó és azok előhozták belőle a rémet. Zárójel bezárva.
Arról van szó, hogy egy Szaxofonozó farkas című szobrot kíván kiállítani a művész, amely egyben »az örök változás hullámain egyensúlyozó művész archaikus szobra, s egyben a világot bejáró, örök vándorlásban élő roma nép szimbóluma is«. Maga a szobor említésre sem méltó, tizenkettő egy tucat, sima nonfiguratív, semmi különös, és ha jól látom, öntött betonból van. Még jó, hogy nem sárgarézből… Miután mind Setét Jenő, mind pedig Erőss Gábor (fogalmam sincs, hogy ki a fene ő, valami alpolgármester vagy mi a fene, az, hogy Boróka barátja, nekem már elég) magyarázatát elveti, helyesbíti, illetve más magyarázattal helyettesíti. Ez még nem is lenne probléma, hiszen az egyik hülyeség pontosan annyit ér, mint a másik. (...)