Brutális pénzdíj, új versenyszám, innováció a köbön – visszatérnek a világsztárok Magyarországra
Világszenzáció készülődik a magyar fővárosban.
Minden szakember tiltakozott, a rossz döntés eredménye a káosz. Ez nem zöld közlekedéspolitika.
„E hét közepétől számolta fel a városvezetés a nagykörúti villamosbarát lámpaprogramot – annak dacára, hogy a BKK legjobb szakemberein túl minden, a budapesti közlekedéssel foglalkozó szakmai szervezet is ellenkezett a döntés ellen. Az eredmény látható a FUTÁR adataiból: a 4-6-os villamosok a menetrendhez képest már reggel 6-tól kezdve késnek, átlagosan 2-3 perccel lett hosszabb a menetidejük (ahogy ezt előre megmondtuk, a korábbi tapasztalatok alapján), ahogy pedig ezt a késést görgetik maguk előtt, a villamosok közlekedése egyre kiszámíthatatlanabb és egyenetlenebb lesz a nap folyamán. A grafikonon a múlt és az e heti csütörtök reggel adatai látszanak, a Széll Kálmán tér felé, a 4-6-os összeágazásától kezdve a Széna térig. A piros vonal a menetrend szerinti közlekedést (»0«) mutatja, a fölfelé eltérések késést, a lefelé eltérések sietést jeleznek, az egyes színes vonalak pedig egy-egy 4-6-os villamos tényleges közlekedését mutatják ezen a két reggelen a FUTÁR műholdas nyomkövetési adatai alapján (melyek nyilvánosak).
A késéseken túl további probléma, hogy a 60 helyett 90 másodperces lámpaprogramok eleve rossz hatással vannak a 2 percenként járó villamosokra, nem véletlen, hogy míg a korábbi lámpaprogramban 4 perces vagy annál ritkább követés csak elvétve fordult elő a körúton, az új lámpaprogramban ez rendszeressé vált. A Nagykörúton a legtöbb ember villamossal jár: háromszor annyian, mint autóval és legalább 15-ször annyian, mint biciklivel. A 4-es és 6-os villamosokat – amelyek Európa egyik legsűrűbben közlekedő villamosvonalai – 330-350 ezerszer használják egy átlagos munkanapon.
Tehát a legtöbb ember által használt és egyben legzöldebb közlekedési mód, naponta több százezer ember szenvedi meg a rossz forgalomszervezési döntés következményeit. Ez minden, csak nem zöld közlekedéspolitika. Ahogy a bevezetést megelőzően is tettem, most, a tapasztalatokat látva is arra kérem Karácsony Gergely főpolgármestert: a lehető leghamarabb állítsa helyre a villamosbarát lámpaprogramot a Nagykörúton!”
Kép forrása: Olvasónk