„Kecskeméten ma aláírtuk a támogatási szerződést Kutnyánszky Zsolttal, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkárával a Budapest–Lajosmizse–Kecskemét vonal fejlesztésére. A Kormány döntése értelmében a BFK európai uniós támogatásból készíti elő a Budapest - Lajosmizse - Kecskemét vasútfejlesztést.
A mai napon Kecskeméten egyben aláírtuk a tervezési szerződést is a nyertes konzorcium, a Speciálterv Építőmérnöki Kft. és a Ring Mérnöki Iroda Kft. vezetőivel, akik a vonal fejlesztésének teljes körű előkészítését végzik. Fontos, hogy a teljes 142-es vonal fejlesztéséről beszélhetünk, mivel Kecskemét, az ITM és a BFK közös javaslatára a kormány június 11-én megjelent határozatban döntött arról, hogy a Budapest–Lajosmizse vasútvonal fejlesztését kiterjeszti a Lajosmizse–Kecskemét szakaszra is. Így a vasútvonalat végig villamosítani lehet, akadálymentesek lehetnek az állomások és a megállók, illetve mindenhol megújulhat a pálya.
A megyeszékhely közvetlen környékén, közigazgatási területén – a Kecskeméti Közlekedési Központ kezdeményezésére, a MÁV-Starttal és a KTI-vel együttműködve – tavaly december óta már sűrűbben járnak a vonatok, ez a változás (a korszerűtlen járműpark ellenére) sikeresnek bizonyult. Noha hivatalosan Lajosmizsénél véget ér a budapesti elővárosi vasúti zóna, hiba lenne a vasútvonalat nem egységként kezelni, ha a fejlesztésből kimaradna a Lajosmizse–Kecskemét szakasz, hiszen Dabastól már egyre erősebb Kecskemét vonzása is. A BFK részéről ezért a tervezési közbeszerzést eleve úgy írtuk ki, hogy a külső szakasz fejlesztésének megtervezése opciósan része volt a közbeszerzésnek.
A fővároshoz közeli jelentősebb települések (Gyál, Ócsa, Inárcs, Dabas) munkavállalóinak, iskolásainak jelentős része Budapestre ingázik (többnyire ma sajnos nem vonattal). Az idén februárban bemutatott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia – www.budapestvasut2040.hu – e vonalon azonosította a legnagyobb utasszámnövelési lehetőséget, a több megközelítéssel, településenként elvégzett számítások azt mutatják, hogy Dabasról 4-szeresére, Gyálról csaknem 7-szeresére nőhet az utasszám, ha sűrű, gyors, a 21. század elvárásainak megfelelő szolgáltatás lesz a vonalon korszerű villamos motorvonatokkal. Összességében a teljes vonalon három és félszer annyi utasra számítunk, mint amennyi a vírusjárvány előtti időkben utazott itt. Azért ilyen nagy a növekedési potenciál, mert jelenleg nagyon alacsony színvonalú itt a szolgáltatás, a vonatok csak óránként járnak, és akkor is csak 40–60 kilométer per órás sebességgel. Az utóbbi években itt még csökkent is a forgalom, miközben azokon az elővárosi vonalakon (az esztergomin és a székesfehérvárin), ahol már megtörtént a pálya fejlesztése, ahol korszerű villamos motorvonatok álltak szolgálatba, megduplázódótt az utasok száma.