„A városi autók egyre nagyobbak, ebből eredően pedig egyre több energia kell a megmozdításukhoz és így aztán egyre környezetszennyezőbbek is. Ráadásul a sűrű városi környezetben egyre nagyobb feszültséget jelent az egy autóra eső növekvő közterület-igény (lásd a troli elé egyre gyakrabban belógó parkoló autókat Erzsébetvárosban) és a magas autók fokozott veszélyt jelentenek a védtelen közlekedőkre, gyalogosokra, kerékpárosokra is.
Ahogy az Alapjárat írja: »míg 2012-ben a magyar piacon még csak 14 százalékot tettek ki a szabadidőautók, addig arányuk négy évvel később már harminc százaléknál járt, míg az idei év eddig eltelt időszakában a teljes újautó-piac közel fele SUV-kből állt. Nagyon egyszerűen ez azt jelenti, hogy kilenc éve még az akkori Opel Astra volt a legkeresettebb modell, ma és az utóbbi években pedig a Suzuki Vitara, nyomában a Dacia Dusterrel és más, különböző méretű magas építésű személyautókkal.«”
Fotó: Ann-Kathrin Hipp, Vitézy Dávid, Facebook