A Tisza Párt EP-képviselője ismét Magyarországot támadta Brüsszelben (VIDEÓ)
Deutsch Tamás kemény választ adott Lakos Eszternek az Európai Parlamentben.
A Fidesz-rezsim a pedagógusokat megalázott, megfélemlített és ellehetetlenített szellemi rabszolgaként veszi számba.
„Mint az ma nyilvánosságra került, a kormány álláspontja szerint a »felesleges« tartalmakat törölni kell a pedagógusok egyetemi képzéséből. A cél az, hogy minél több hallgató jusson el a tanári diploma megszerzéséhez, s csökkentsék a lemorzsolódást, ezért elsőrendű szándék a képzés »lebutítása«, s az, hogy a pedagógus csupán a középszíntű érettségire legyen képes felkészíteni a diákjait. Ha egy pedagógus emelt szintű érettségire kívánja felkészíteni a tanítványait, ahhoz egy plusz egyéves képzésen kell részt vennie.
Milyen tudományképük, milyen egyetemképük, milyen oktatásképük lehet azoknak, akik egy ilyen ötlettel képesek előállni? Nem azért mennek kevesebben a pedagóguspályára, mert ott tűrhetetlenül és elviselhetetlenül sokat kell tanulni, hanem azért, mert lassan zéróvá sikerült lenyomni a pedagóguspálya presztízsét, mind anyagi, mind erkölcsi értelemben, s mert a Fidesz-rezsim a pedagógusokat saját indoktrinációja puszta eszközeként, munkájukban és tevékenységükben többszörösen megalázott, megfélemlített és ellehetetlenített szellemi rabszolgaként veszi számba.
Milyen alakok, milyen agyvelőkkel rendelkező nímandok azok, akik megmondják, hol a szakmai-tartalmi határa a pedagógusképzésnek, amelyen felülemelkedni szigorúan tilos, s a Neptunon keresztül ellenőrizni fogják, hogy a NAT keretein túlmutató, szélesebb körű ismereteket ne taníthassanak a jövő pedagógus hallgatóinak.
A XXI. század magyar (vagyis nem nyugat-európai, nem baltikumi, s nem ázsiai, hanem kifejezetten magyar!) oktatási stratégiája, hogy »ne tanítsunk többet«. Isten óvja a hazát ettől! Eddig is megannyi balsors verte, most akkor tegyük tönkre a hont a nagyobb tudás és a több ismeret elsajátításának hazát pusztító, vérnősző, rongy szándékával? Merjünk erre nemet mondani! Nem! Nem! Soha! Mindezt tehát abban a korban, amikor a tudásanyag rendre változik, átalakul, gyarapodik, specializálódik etc., s abban a korban, amikor jelszó (nem nekik, mert ezek már az induláskor sem tanultak semmit sem, s azt a keveset is elfelejtették), vagyis a jelszó a »lifelong learning«, azaz az élethosszig tartó tanulás, a tudás, a készségek és a kompetenciák folyamatos fejlesztése!
Aligha véletlen, hogy a maga korában és az akkori keretek között Eötvös József az 1868-as népoktatási törvény megalkotásával összehasonlíthatatlanul korszerűbb és hazája iránt mérhetetlenül elkötelezettebb programot alkotott, mint a NER mai urai, akik az eötvösi népoktatást a kiterjedt és generális néphülyítés programjára cserélték fel. Elvégre második éve már nem szükséges az egyetemi diplomához nyelvvizsga sem. A könnyített testnevelés után jöhetnek végre a könnyített történelem, könnyített fizika, könnyített magyar nyelv és irodalom, könnyített matematika, könnyített földrajz szakos hallgatók és könnyítetten végzett pedagógusok.
Móricz a Nyugat 1931/6-os számában kétszer is feltett egy kérdést: »sötétségben akarjuk-e tartani a magyar ifjúságot?«
A mai rezsim egyértelmű és egyenes válasza: igen!”