„Nem meglepő módon hazánkban visszhangtalan és senki által nem emlegetett Sherry Hormann 2019-es filmje, a Csak egy nő (Nur eine Frau). A tizenhat éves, bevándorló szüleivel és népes családjával Berlinben élő kurd lány úgy dönt, önálló életet kezd. Leveszi fejkendőjét, elköltözik otthonról, integrálódik a német társadalomba, szakmát tanul. Családja azonban nem fogadja el új életformáját, fiútestvérei pedig a mecsetben eligazítást kapnak egy imámtól. Végül becsületgyilkosságba fullad az egyébként igaz történet: öccse lelövi a lányt, a német bíróság enyhe büntetésre ítéli a gyilkost, a családtagokat pedig bizonyíték híján felmenti.
A bátor, szókimondó és teljességgel realista film sebészi pontossággal mutatja be az iszlám fundamentalizmus mélyrétegeit. A nyugati társadalom ellen szövetkező, becsületgyilkos vagy öngyilkos merénylők nem éppen agysebészek. Sok iszlamista merénylőről derült ki, hogy a Koránt még hozzávetőlegesen sem ismeri. Vagy interneten olvasott szemelvényeket, vagy egy imám, hodzsa lelki irányításával jutott el az »igazsághoz«, vagyis ahhoz, hogy a kafírokat (hitetleneket) irtani kell, hogy a zsidók nem emberek, és hogy az egész Nyugatot az iszlám földjévé lehet és kell tenni.
A német filmnek szomorú aktualitást ad a »kecskeméti mudzsahed«, V. Kende története. A jó családból származó, piaristáknál tanult fiatalember iszlamista fórumokon levelezgetett arról, hogy robbantani fog különféle magyarországi helyszíneken és eseményeken. Magát az Iszlám Állam hívének festette le, de – mint a filmbéli fiútestvérek – ennyi éppen elég is, felületes tudásával máris megérkezett az iszlamizmusba. Hogy miért és hogyan történhetett meg, hogy egy született magyar, még ha ideggyenge vagy pszichológiai problémái vannak is, tömeggyilkosságokra szánja el magát, összetett kérdés. Minket most az érdekel, igaz-e a hazai baloldal megfejtése, miszerint nem kell ide migráns, ne vakítson a kormány, tessék, ez a gyerek is magyar, jó és rossz emberek egyaránt vannak, ilyen egyszerű.