„Gulyás Márton a hazai újbaloldal ökle. Számonkérőszéke előtt vallanak a riportalanyok 10-20 éves szexista viccekről, az egyenlőségről, a társadalmi igazságosságról. Kérlelhetetlen ellensége a kapitalizmusnak, a vagyoni egyenlőtlenségeknek, a fennhéjjázó luxusnak. Talán csak egyszer volt egy kicsit elnéző, amikor Bige Lászlóval, az ország egyik leggazdagabb emberével készített interjút. Meg amikor a neoliberális DK-val és a velejéig romlott MSZP-vel ácsolt választási szövetséget. Meg amikor komoly képpel asszisztált Karácsony Gergely választási hazugságához, a máig be nem vezetett Tiborcz-adóhoz.
De egyébként példásan kemény és következetes. Lakatos Márkot például szembesítette társadalmi haszontalanságával, az egyenlőtlenségek elleni küzdelemben betöltött elégtelen szerepével, azzal, hogy az országban nagyon kevesen tudnak divatosan öltözködni, keveseknek jut szép és drága ruhára. Gondolom, azért, mert Lakatos túl falánkul habzsol. Vagy a fene tudja. Egyébként se áll ki eléggé a melegekért, legalábbis Gulyás szerint. Rossz meleg, rossz demokrata, rossz kapitalista.
Gulyás Márton, aki patreonon kér segítséget, hogy ezt a forradalmi szocialista szellemiségű műsort készítse, a stúdióban egy 80 ezer forintos NIKE csukában ül. Kicsi, de jellemző dolog, és talán megmutatja, hogy mi is az egyik alapvető gond a Starbucks-kávézókban szerveződő marxista mozgalmakkal, a multinacionális cégek mellett menetelő újbalos aktivistákkal, az identitáspolitikával, ami szétveri a hagyományos szociáldemokráciát.
Nekem nincs gondom azzal, hogy valaki 80 ezres cipőre költi a pénzét, bár én nem is kérek számon azért senkit, mert luxusmárkákkal dolgozik. De a 80 ezres NIKE cipő nem csak egy ízléstelen-magamutogató státuszszimbólum, hanem ezen túl szimbóluma a mértéktelen fogyasztásnak, a gyermekmunkának, a multinacionális gátlástalanságnak, a túlárazásnak, a marketing démoni erejének, a bolygó telibeszarásának, mindannak amiben Gulyás Marcinak és az újbalos mozgalmaknak részben vagy egészben igazuk van.